مرکز خرید انواع دام زنده، فروش و عرضه بهترین دام با قیمت مناسب در تهران

طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت گوسفندی چگونه است

11 تیر ، 1401
مرکز خرید دام زنده

طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت گوسفندی بسیار ساده است. تهیه این غذا پیچیدگی خاصی ندارد و پخت آن برای اکثریت افراد کار ساده ای تلقی می شود. اما در هر صورت هستند افرادی که قصد دارند برای اولین بار تجربه پخت این غذای خوشمزه را بدست آورند.

دستور پخت لوبیا پلو معمولا یکسان است اما در فرهنگ های غذایی مختلف و بسته به مواد موجود ممکن است تفاوت هایی داشته باشد. شما می توانید این غذا را برای وعده های غذایی مختلفی تهیه و مصرف کنید. در این مطلب از سایت دام زنده قصد داریم تا طرز پخت این ناهار یا شام خوشمزه را با هم مرور کنیم. همراهمان باشید.

طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت گوسفندی طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت گوسفندی 

آماده سازی تهیه ی لوبیا پلو با گوشت گوسفندی

این غذا در تمام فصول سال تهیه می شود اما در فصل بهار با توجه به رسیدن لوبیا سبز تازه به بازار، لوبیا پلو پر طرفدارتر نیز می شود. اگر قصد دارید این غذا را در سایر روزهای سال تهیه کنید می توانید لوبیا سبز را فریز کرده و یا به شکل فریز شده از بازار تهیه کنید. اما هر چه لوبیا تازه تر باشد، طعم غذا بهتر خواهد بود. برخی افراد زیره یا هویچ رنده شده نیز در این غذا می ریزند تا طعمی دلخواه داشته باشد. توجه کنید که طرز تهیه لوبیا پلو با مرغ نیز دقیقا مثل گوشت گوسفند است و فقط نوع گوشت تفاوت می کند.

طرز تهیه لوبیا پلو برای 4 نفر

اینکه چه موادی با چه کیفیتی تهیه می کنید بستگی به ذائقه شما و افراد مورد نظرتان دارد اما به شکل کلی برای پخت لوبیا پلو با گوشت گوسفندی شامل موارد زیر است:

  • برنج: 4 پیمانه
  • گوشت گوسفندی (ران گوسفند): 400 گرم
  • پیاز ریز خرد شده: 1 عدد
  • لوبیا سبز خرد شده: 500 گرم
  • رب گوجه فرنگی: 2 قاشق غذا خوری
  • زردچوب، دارچین، پودر کاری، پودر زعفران: یک قاشق چای خوری
  • فلفل و نمک: به میزان لازم
  • روغن: به میزان کافی
  • سیب زمینی یا نان برای ته دیگ: بستگی به اندازه قابلمه دارد

نکته اول: به جای رب گوجه فرنگی برای داشتن عطر و طعم طبیعی تر می توانید از گوجه فرنگی رنده شده نیز استفاده کنید.

نکته دوم: طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده نیز مثل گوشت تکه است و شما به حداقل 300 گرم گوشت گوسفندی چرخ کرده نیاز خواهید داشت.

دیگر مقالات وب سایت دام اینجا را در این بخش دنبال نمایید

بهترین قسمت گوشت گوسفند برای کباب

طرز شستن گوشت گوسفند، گوساله مرغ و ماهی

با فواید و مضرات مصرف مغز گوسفندی بیشتر آشنا شوید

مرحله اول طرز تهیه لوبیا پلو مجلسی با گوشت گوسفندی

در مرحله اول یک پیاز متوسط تا بزررگ را شسته و پوست آن را بگیرید. سپس آن را با استفاده از چاقو خوب خرد کنید. پس از آنها را در تابه با روغن تفت دهید. برای حفظ سلامت غذای خود سعی کنید از روغن کمتری استفاده کنید. پس از گذشت مدت زمانی، کمی نمک نیز به پیازها اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا پیازها بر روی شعله طلایی رنگ شوند.

مرحله دوم طرز پخت لوبیا پلو با گوشت گوسفندی

در مرحله بعد باید به سراغ گوشت بروید. 400 گرم گوشت گوسفندی را شسته و سپس با استفاده از ساطور یا چاقوی تیز به قطعات کوچکتر تقسیم کنید. سعی کنید هر برش گوشت یک تا دو سانتی متر باشد. پس از آن دوباره گوشت ها را بشویید. پس از خشک شدن آنها را با پیازهای تفت داده شده مخلوط کنید. تفت داده شدن باید تا زمانی ادامه پیدا کند که رنگ گوشت ها تغییر کند.

پس از تغییر رنگ گوشت و ترکیب آن با پیاز داغ، دو قاشق غذا خوری رب (یا گوجه فرنگی های رنده شده) را به مخلوط پیاز داغ و گوشت اضافه می کنیم. دارچین، پودر کاری و فلفل را نیز در این مرحله اضافه کنید و باز هم آنها را هم زده و تفت دهید.

نحوه درست کردن لوبیا پلو با گوشت گوسفندینحوه درست کردن لوبیا پلو با گوشت گوسفندی

مرحله سوم از مراحل طرز تهیه لوبیا پلو برای 4 نفر

در مرحله بعدی اما باید دو لیوان آب را به مواد اضافه کنیم. بعد از این کار صبر کنید تا آب جوش بیاید. سپس شعله گاز را کم کنید، در قابلمه را ببندید و صبر کنید تا گوشت ها خوب پخته شوند. بهتر است این فرآیند به آرامی انجام شود تا طعم غذا حفظ شود؛ پس از زیاد کردن شعله ی گاز برای زودتر پخته شدن گوشت ها پرهیز کنید.

مرحله چهارم برای پخت لوبیا پلو با گوشت تکه

در حین پختن گوشت نوبت به آماده سازی لوبیاها رسیده است. لوبیا سبزها را ابتدا شسته و سپس شروع به خرد کردن آن کنید. برش های یک الی دو سانتی متری برای لوبیاها کافی است. پس از آن می توانید لوبیاها را مستقیما به گوشت ها اضافه کنید و یا می توانید آنها را ابتدا با کمی روغن یا کره تفت داده و بعد از آن به گوشت ها اضافه کنید. حالا مواد را خوب هم زده و اجازه دهید این بار به همراه لوبیاها کمی پخته شوند.

مرحله پنجم در طرز تهیه طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت

اجازه دهید تا مخلوط لوبیا و گوشت خوب با هم ترکیب شده و آب آن تبخیر شود تا یک سس غلیظ ایجاد شود. در این مرحله باز هم نمک و فلفل اضافه کرده و در صورت تمایل دم کرده زعفران را هم اضافه کنید. در نهایت مایع لوبیا پلو را کنار بگذارید تا سرد شود. اگر مایع دارای آب باشد ممکن است برنج شما شفته شود بنابراین اجازه دهید تا آب سس لوبیا و گوشت کاملا تبخیر شود.

مرحل ششم در پخت لوبیا پلو با گوشت

سعی کنید برنج را از شب گذشته در آب و نمک خیس کنید. نوبت به پخت برنج رسیده است. برنج را را داخل قابلمه ریخته و کمی نمک و روغن به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا آب به جوش بیاید. قبل از اینکه کاملا برنج پخته شود، آن را آب کش کنید. دلیل این موضوع نیز به جلوگیری از شفته شدن برنج بر می گردد.

تهیه لوبیا پلو با گوشت گوسفندیتهیه لوبیا پلو با گوشت گوسفندی

مرحله آخر پخت لوبیا پلو

در آخرین مرحله از مراحل پخت لوبیا پلو با گوشت گوسفندی، در کف یک قابلمه تمیز کمی روغن ریخته و سیب زمینی یا نان را برای ته دیگ در کف آن می چینیم. در گام بعد کمی برنج بر روی ته دیگ می ریزیم و کمی از مایع لوبیا پلو را بر روی برنج ها پخش می کنیم.

دوباره بر روی مایه کمی برنج می ریزیم و این دو مرحله را تا تمام شدن مایه و برنج ها ادامه می دهیم. حالا هم چیز آماده است. درب قابلمه را ببندید و آن را روی شعله کم گاز قرار دهید تا غذا دم بکشد. در نهایت قبل از کشیدن لوبیا پلو مواد را با هم ترکیب کنید تا یک دست شود. در انتها کمی کره یا روغن بر روی برنج بریزید و آن را سرو کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

نظرات کاربران

به این صفحه امتیاز دهید
میانگین امتیاز کاربران | امتیاز 5 از 5 (از 31 رای)