مرکز خرید انواع دام زنده، فروش و عرضه بهترین دام با قیمت مناسب در تهران

بررسی اهمیت واکسیناسیون دام ها

01 اسفند ، 1401
مرکز خرید دام زنده

بررسی اهمیت واکسیناسیون دام ها اخیرا یک مسئله بسیار مهم به حساب می آید. زیرا در صورتی که به درستی روند واکسیناسیون برای دام انجام نشود ممکن است بیماری های مختلفی آن را درگیر کند. به مراتب چون انسان نیز به طور مستقیم از گوشت، لبنیات و ... آن استفاده می کند به همان بیماری خطرناک مبتلا شده و عوارض ناگواری او را نیز تهدید خواهد کرد. به همین منظور در این مقاله با مرکز پخش، خرید و فروش دام زنده "دام اینجا"  همراه باشید تا اطلاعات کاملی از این موضوع کسب نمایید. در این صورت می توانید با انواع واکسن و اهمیت واکسیناسیون دام ها به خوبی آشنا شوید.

vaksin1

واکسیناسیون دام ها

در واقع کامل ترین روش که دام را از بروز بیماری های شایع به دور نگه می دارد انجام واکسیناسیون است. همانطور که می دانید واکسن به دو حالت زنده و کشته تقسیم می شود. مدل زنده از میکروب ضعیف شده بیماری است که به دام تزریق می شود. اما در حالت کشته شده در واقع میکروبی که از بیماری بدست آمده و کامل از بین رفته است برای تزریق در حالت های مختلف به دام استفاده می گردد. این واکسن ها توسط کارمندان بهداشت به صورت پیوسته در زمان مقرر برای دام ها تزریق می شود تا دستگاه ایمنی بدن دام به خوبی در برابر انواع بیماری ها مقاومت داشته باشد. واکسیناسیون دام ها با حالت های مختلفی همچون؛ جلدی، زیر جلدی، ماهیچه ای و گاهی قطره داخل چشمی انجام می شود. این واکسن ها که با توجه به انواع بیماری ها داخل کشورمان به تولید می رسد از اهمیت بسیار زیادی برای دام ها برخوردار است.

vaksin2

انواع واکسیناسیون دام

برای آن که از اهمیت واکسیناسیون دام ها مطلع شوید بهتر است با انواع آن نیز به خوبی آشنا شوید. در این صورت می توانید بررسی کنید آیا دام شما در زمان لازم آن را دریافت کرده و یا سریعتر برای آن اقدام کنید. از طرف دیگر علاوه بر جلوگیری از بروز بیماری، به سلامت، رشد و باروری سالم دام نیز کمک می کند. انواع واکسن گوسفندان شامل؛ آگالاکسی، علفی، آبله بزی، تب مالت، سیاه زخم، تب برفکی، قانقاریای کبدی و ... می باشد. شبکه بهداشت شهرستان و شهر شما به طور منظم انجام این واکسیناسیون را رصد نموده تا مانع از بروز بیماری دام ها به انسان شود.

واکسیناسیون دام ها چه اهمیتی دارد؟

مهم است بدانید که واکسیناسیون دام ها در واقع مهم ترین گزینه برای ادامه حیاتشان است. اگر دام ها به درستی مراقبت نشوند در قدم اول باعث بروز آسیب های مختلف به دامداران و عشایر می شوند. از طرف دیگر حفظ سیستم سلامتی و ایمنی دام به مرغوبیت محصول نیز کمک شایانی می کند و در قدم بعد از بروز بیماری های مختلف و انتقال آن به انسان جلوگیری می کند. واکسن زدن دام ها از ابتدای زندگی آن ها تا پایان به صورت متمادی ادامه دارد. برای آن که از بروز تمام مشکلات گفته شده به خوبی جلوگیری شود لازم است در زمان مقرر واکسیناسیون تمام دام ها انجام شود.

بهتر است بدانید از اهمیت واکسیناسیون دام ها می توان به جلوگیری از بروز شایع ترین بیماری ها اشاره کرد.  خطرناک ترین بیماری برای دام آبله گوسفندی، بز و سیاه زخم است. خبر خوب آنجاست که واکسن آبله گوسفندی تولید داخلی کشورمان است و برای گوسفندان سالانه استفاده می شود. این واکسن می تواند سیستم ایمنی بدن  دام را به خوبی تضمین دهد. واکسن سیاه زخم نیز اگر به صورت زیر جلدی از 3 ماهگی برای دام ها تزریق شود می تواند از بروز این مشکل جلوگیری کند.

vaksin3

نحوه واکسیناسیون دام

یکی از مهم ترین موضوعاتی که بیماری را از دام به دور نگه می دارد توجه به نحوه صحیح انجام این کار است. هر واحد واکسن تشکیل شده از یک سی سی میکروب کشته شده یا ضعیف شده بیماری مورد نظر است. با توجه به جثه دام نوع سرنگ نیز اتخاب می شود. هر واکسن با توجه به نوع دام و سن آن به صورت؛ عضلانی، داخل رگی و زیر پوستی انجام می شود. همانطور که در بالاتر نیز گفته شد ممکن است به صورت قطره داخل چشم هم کاربرد داشته باشد. کارشناسان مربوطه با علم بر تمام این قضایا به خوبی درمان را برای دام شما پیش گرفته و به اهمیت واکسیناسیون دام ها توجه کافی خواهد داشت.

چند نکته مهم

برای آن که واکسیناسیون دام شما به خوبی انجام شود، باید ملاحظات لازم را قبل از تزریق به خوبی مدنظر قرار دهید. از جمله؛

  • به یاد داشته باشید که بهترین نوع تزریق برای دام، زیر پوستی و زیر جلدی است. زیرا که درد کمتری برای دام داشته و از آسیب به ماهیچه ها جلوگیری می کند.
  • توجه کنید که قبل انجام کار سر سوزن به خوبی ضدعفونی شود، برای تهیه آن واکسن به مراکز بهداشتی و دامپزشکی معتبر مراجعه کنید.
  • برای گوسفندان سر سوزن 18 مناسب است.
  • بهترین قسمت بدن گوسفند را برای تزریق پیدا نموده و سپس واکسیناسیون را انجام دهید.
  • واکسن ها و ظرف سرنگ را در محیط داخل دامداری نگهداری نکنید.

فروش انواع دام زنده در دام اینجا

در این مقاله سعی شد به طور کامل به بررسی اهمیت واکسیناسیون دام ها پرداخته شود. اکنون شما می دانید که چطور می توان به سلامت دام کمک نمود. مرکز پخش، فروش و خرید گوسفند زنده دام اینجا نیز مفتخر است هر ساعت از شبانه روز در تهران با ارسال رایگان، مرغوب ترین دام را برای شما به همراه قصاب به محل مورد نظرتان ارسال نماید. این مجموعه با ارائه گوشت مرغوب، با کیفیت و البته مناسب ترین قیمت خدمت رسان شما باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی می توانید با این مجموعه در تماس باشید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

نظرات کاربران

به این صفحه امتیاز دهید
میانگین امتیاز کاربران | امتیاز 5 از 5 (از 31 رای)