مرکز خرید انواع دام زنده، فروش و عرضه بهترین دام با قیمت مناسب در تهران

دلایل بوی بد گوست گوسفندی

24 فروردین ، 1402
مرکز خرید دام زنده

بوی بد گوشت گوسفندی ممکن است علت های مختلفی داشته باشد. بوی طبیعی گوشت را همه ما می شناسیم اما در برخی مواقع ممکن است شما با بوی نامطبوعی مواجه شوید. این بوها به دلیل منشاء مختلفی که دارد با یک دیگر متفاوتند. شما باید انواع این بوهای نامطبوع را به خوبی بشناسید تا بتوانید در هنگام خرید گوشت های معیوب را از گوشت سالم تشخیص دهید. به همین منظور در این مقاله با دام اینجا مرکز پخش و فروش دام زنده همراه باشید تا اطلاعات کاملی بدست آورید.

علت بوی بد گوشت گوسفندی

بوی بد گوشت گوسفندی

در برخی مواقع ممکن است شما فردی حساس به بوی گوشت باشید و بوی طبیعی آن را نامطبوع فرض کنید. به همین جهت در ابتدا مطمئن شوید که چنین مشکلی ندارید. در غیر این صورت از فرد دیگری درخواست کمک کنید. در قدم بعدی باید بدانید که بوی گوشت گوسفند ارتباط مستقیمی با سلامت آن دارد. ممکن است گوشت در محل نگهداری دچار فاسد شدن شده است و یا از ابتدا گوسفند بیمار بوده و گوشت آن خراب است. ممکن است گوشت شما در مکانی نگهداری شود که بوی محیط را به خود جذب کند. اگر هم گوشت پس از ذبح بو می دهد باید 24 ساعت آزمایش جوش بر روی آن انجام دهید تا اگر برطرف نشد مصرف نشود.

بررسی دلایل بوی بد گوشت گوسفندی

همانطور که در بالاتر گفته شد علل بوی بد گوشت گوسفندی متفاوت است به همین خاطر باید تمام موارد را به خوبی مد نظر قرار دهید. این موارد عبارتند از:

  • گوشت گوسفندی دارای آهن است به همین علت اگر در مدت زمان طولانی داخل فریزر نگهداری شود باعث اکسیداسیون شده و بوی بدی می گیرد.
  • ترکیبات شیمیایی اگر در گوشت گوسفند قرار گیرد بوی بدی از خود تولید خواهد کرد.
  • در صورتی که گوشت گوسفند به طور صحیح فرآوری و نگهداری نشود باکتری های تعفنی تولید شده و بوی بد ایجاد می شود.
  • اگر گوشت گوسفند کامل نچسبیده باشد و در یخچال و فریزر قرار نگیرد بوی بسیار بدی به خود می گیرد.

دلایل بوی بد گوشت گوسفند

انواع بوی بد گوشت گوسفند

حال که با دلایل بوی بد گوشت گوسفندی آشنا شدید بهتر است انواع آن را نیز بشناسید. ممکن است برایتان عجیب باشد اما به دلیل این که حس بویایی انسان قوی است می تواند با بوهای مختلفی فاسد شدن را احساس کند که هر کدام نشان از یک علت است. در ذیل به تمام این موارد پرداخته شده است. همچون؛

بوی ماهی گوشت

با توجه به دلایل بوی بد گوشت گوسفندی که مطرح شد هر مدل آن ممکن است طبق اتفاقاتی قرار گرفته و بوی نامطبوعی داشته باشد. بوی ماهی نیز یکی از همین موارد است. اگر از گوشت گوسفندی که تهیه نمودید بوی بد ماهی را استشمام کردید به دلیل آن است که پودر ماهی نوعی از خوراک دام است که در جیره بندی او قرار دارد. عمدتا از چند ماه قبل از ذبح دیگر به او داده نمی شود. اما ممکن است گوسفند مورد نظر شما در ماه آخر نیز آن را مصرف نموده باشد که این اتفاق نشان از چنین بویی دارد.

بوی شلغم در گوشت

از دیگر بوهایی که برخی افراد آن را احساس می کنند بوی شلغم در گوشت گوسفند است. اگر گوسفند یک هفته قبل از ذبح شلغم و چغندر تخمیر شده مصرف کرده باشد این بوی عجیب ترشیدگی را به گوشت خود می دهد.

بوی استون در گوشت

در همین بین که به بررسی دلایل بوی بد گوشت گوسفندی می پردازید احتمالا به یاد دارید که گوشتتان بوی بد استون گرفته باشد. علت این بو وجود بیماری تب شیر یا کتوز است. اگر بلافاصله بعد از زایمان گوسفند را ذبح کرده باشند گوشت او چنین بویی به خود خواهد گرفت.  شاید هم وجود بیماری شاربن در گوسفند باعث این بو باشد. این گوشت باید با روترا تحت آزمایش خانگی قرار گیرد و اگر تنها 10 گرم از آن که داخل لوله آزمایشش کردید به رنگ ارغوانی در آمد فاسد بوده و باید دور ریخته شود.

بوی ادرار و مدفوع در گوشت

اگر احساس کردید گوشت شما بوی بد ادرار و مدفوع به خود گرفته است احتمالا دلیل آن است که گوسفند در زمان ذبح یبوست یا نفخ داشته است.  از طرفی دیگر اگر مثانه گوسفند در زمان ذبح پاره شود احتمالا گوشت بدن او به ادرار آلوده شده و بوی آن را گرفته است. این بو با شستشو گوشت از بین می رود اما اگر ادرار وارد جریان خون شده باشد آن گوشت به طور کلی فاسد و غیر قابل مصرف است.

انواع بوی بد گوشت گوسفندی

راهکارهای از بین بردن بوی گوشت گوسفندی

اکنون شما از دلایل بوی بد گوشت گوسفندی به صورت کامل آگاه هستید اما ممکن است در نظر داشته باشید این بو را کاملا برطرف کنید. اگر علاوه بر بوهایی که در بالاتر گفته شد شما با بوی نامطبوع عجیب دیگری مواجه بودید ابدا آن را مصرف نکنید. لازم است آن را آزمایش کرده و بوی مشمئز کننده را از بین ببرید. روش های مختلفی وجود دارد که می توانید این بو را از گوشت گوسفندی خود کامل از بین ببرید. این روش ها شامل موارد ذیل هستند. همچون؛

  • قبل از طبخ گوشت خود را به مدت زمان 30 دقیقه در مخلوط سیر و سرکه بجوشانید.
  • می توانید گوشت را در نمک و نشاسته خوابانده و بعد آن را شستشو دهید.
  • پیش از طبخ گوشت خود را مزه دار کنید.
  • می توانید از طعم دهنده های عطری مثل؛ رزماری، سیر، برگ بو، فلفل، ادویه ها، آب لیمو، کاری و ... استفاده کنید.
  • مطمئن شوید که گوشت مورد نظر شما به طور کامل پخته شده است.
  • می توانید یک ساعت گوشت را در آرد سفید خوابانده و شستشو دهید.

گوشت انواع دام زنده با بهترین کیفیت از دام اینجا

در این مقاله سعی شد به طور کامل به بررسی دلایل بوی بد گوشت گوسفندی پرداخته شود. اکنون شما می دانید که این بوی نا مطبوع از چیست و چکار باید بکنید تا از بین برود. دام اینجا به عنوان بزرگترین مرکز پخش و فروش دام زنده مفتخر است بهترین و مرغوب ترین کیفیت گوشت ارگانیک را در اختیار شما قرار دهد. این مجموعه خدمات دیگری نظیر؛ تحویل دام زنده در محل، ارسال رایگان، اعزام قصاب به محل مورد نظر، فروش انواع دام زنده، ثبت سفارش به صورت شبانه روزی و ... را به مشتریان خود ارائه می دهد.

   
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

نظرات کاربران

به این صفحه امتیاز دهید
میانگین امتیاز کاربران | امتیاز 5 از 5 (از 31 رای)