مرکز خرید انواع دام زنده، فروش و عرضه بهترین دام با قیمت مناسب در تهران

دلایل کم شدن شیردهی گوسفندان

01 اسفند ، 1401
مرکز خرید دام زنده

بررسی دلایل کم شدن شیردهی گوسفندان به شما کمک می کند از دام خود بهتر مراقبت نمایید. اگر به خوبی بدانید که چه مواردی سبب می شود تا دام شما شیردهی کمتری داشته باشد، محافظت از گوسفندان برایتان آسانتر می شود. اگر گوسفندان کمتر شیر بدهند به مراتب بر روند سلامتی انسان نیز این چرخه تاثیر گذار خواهد بود. اگر تمایل دارید از طریق شیردهی گوسفندان به یک راه حل پر سود برسید باید با تمام روش های این راه حل و جلوگیری از بروز این دلایل به خوبی آشنا شوید. به همین منظور در این مقاله با مرکز پخش، فروش و خرید گوسفند زنده دام اینجا همراه باشید تا اطلاعات کاملی در مورد دلایل کم شدن شیردهی گوسفندان کسب نمایید.

shirdehi1

آشنایی با گوسفند شیرده

برای آن که بدانید دلایل کم شدن شیردهی گوسفندان چیست باید در ابتدا با انواع دام هایی که شیرده هستند آشنا شوید. هر گوسفندی مخصوص یک مصرفی کارایی دارد. برای مثال برخی از گوسفندان به جهت استفاده از شیر، برخی برای پشم و ... پرورش داده می شوند. اما اگر بخواهیم چند نمونه از گوسفندان شیرده را بررسی کنیم باید به نوع آواسی، باسکو، bovec و chios اشاره نمود. نوع اول علاوه بر شیر، پشم فراوانی نیز دارند. اما نوع دوم که در کشور فرانسه پرورش داده می شود شیر بسیار خوش طعمی دارد. اگر به دنبال یک شیر ایتالیایی پر چرب هستید گوسفندان bovec بهترین حالت آن هستند. به یاد داشته باشید که گوسفندان لبنانی chios از شیردهی بسیار زیادی نیز برخوردار هستند.

علت کم شدن شیردهی گوسفندان

دامدار ممکن است با انواع متفاوتی از دلایل کم شدن شیردهی گوسفندان رو به رو شود. به همین منظور باید تمام موارد را به خوبی رصد کرده تا در صورت مواجه با این مشکلات سریعا مانع از پیشرفت آن شود. در چنین حالتی او می تواند از کم شدن شیردهی دام خود به خوبی جلوگیری کند. به طور کلی عواملی که ممکن است باعث کمتر شدن شیر دام شود عبارت است از:

  • وجود انگل داخلی می تواند مهم ترین دلیل کاهش شیردهی گوسفندان باشد.
  • گوسفند آب کافی برای نوشیدن در اختیار نداشته است.
  • ویتامین های مخصوص بدن گوسفند از جمله؛ ب 12، ویتامین های ضروری برای شیردهی و ... کم باشد.
  • گوسفند از جیره غذایی کمی برخوردار بوده است.
  • مشکلات هورمونی و اندوکرینی باعث کاهش شیردهی می شود.  
  • مصرف بیش از اندازه نشاسته، چربی، غلات و ... باعث کاهش شیردهی می شود.
  • گوسفندان با مصرف مواد شیمیایی دچار مسمومیت غذایی شده اند.
  • بروز برخی مشکلات هورمونی ممکن است سبب آسیب های مختلفی بشود.
  • ورم پستان بالینی ممکن است باعث کاهش شیردهی شود.

shirdehi2

روش های مقابله با کم شیردهی گوسفندان

اگر با توجه به دلایل کم شدن شیردهی گوسفندان که در بالا گفته شد، دام شما نیز با میزان کمی شیر مواجه است باید با استفاده از روش هایی که در ذیل نام برده می شود برای افزایش آن اقدام کنید. همچون؛

  • به تغذیه دام توجه کنید. آب، مواد معدنی، علوفه، مواد پروتئینی و فسفری به شما کمک می کند تا شیردهی خوبی برای دام رقم بزنید.
  • استفاده یونجه و دانه برای دام باعث افزایش انرژی لازم برای گوسفندان می شود. مراجعه منظم به دامپزشکی و حضور آن فرد سبب می شود تا با انجام معاینات لازم دام ها از انگل و ورم پستانی محافظت شوند.
  • براساس نژاد گوسفند تغذیه آن را به خوبی فراهم کنید تا مانع از بروز دلایل کم شدن شیردهی گوسفندان بشوید.
  • با استفاده از ویتامین ها، مکمل ها و ... که توسط دامپزشک تجویز می شود میزان شیردهی دام بالا تر می رود.
  • محل پرورش دام را به طور مرتب بررسی کنید تا از نظر رطوبت و دما دچار مشکل نشود.

روش های شیردوشی گوسفندان

داشتن روش مناسب برای شیردوشی گوسفندان می تواند در افزایش شیردهی نیز بسیار تاثیرگذار باشد. به طور معمول دو روش شیر دوشی داریم. این کار به صورت دستی و یا با استفاده از شیر دوش انجام می شود. دامپزشک می تواند با آگاهی کامل با توجه به نوع و نژاد گوسفند به شما بگوید که چطور این کار را انجام دهید. عدم آگاهی شما و استفاده از یک راه نادرست می تواند در کم شدن شیر گوسفند تاثیر به سزایی داشته باشد. علاوه بر این مورد باید به زمان مناسب شیردهی گوسفند نیز به خوبی توجه کنید. نژاد شیرده پس از بالغ شدن می توانند شیردهی داشته باشند. گوسفندان شیرده پس از تولد بره خود تا 15 هفته بیست و چهارساعته می توانند شیردهی داشته باشند اما باید دامدار با توجه به نژاد گوسفند بهتر زمان آن را پیدا کند تا مانع از بروز دلایل کم شدن شیردهی گوسفندان شود.

shirdehi3

خرید انواع دام زنده از دام اینجا

در این مقاله سعی شد به طور کامل به بررسی دلایل کم شدن شیردهی گوسفندان پرداخته شود. اکنون شما می دانید که چه دلایلی را به خوبی ساماندهی کنید تا مانع از بروز مشکل برایتان بشود. مرکز پخش، فروش و خرید گوسفند زنده دام اینجا نیز مفتخر است با ارائه انواع دام زنده، با اعزام قصاب در محل مورد نظر شما به صورت رایگان در طول شبانه روز در کنار شما مشتریان محترم باشد. این مجموعه از با کیفیت ترین دام با پرورش بهداشتی و مکانیزه همراه شما است. همچنین با خرید از این مجموعه شما تضمین بهترین قیمت گوسفند زنده را نیز در خرید خود تجربه خواهید نمود. می توانید همه روزه از طریق راه های تماس با این مجموعه در ارتباط بوده و دام خود را تهیه نمایید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

نظرات کاربران

به این صفحه امتیاز دهید