مرکز خرید انواع دام زنده، فروش و عرضه بهترین دام با قیمت مناسب در تهران

شرایط حمل و نقل دام زنده چیست و چه اصولی دارد

28 اردیبهشت ، 1402
مرکز خرید دام زنده

اگر با شرایط حمل و نقل دام زنده به خوبی آشنا شوید می توانید با در نظر داشتن اصول آن برای انجام این کار اقدام کنید. دامداران همیشه دغدغه این موضوع را دارند که چطور باید دام های خود را جا به جا کنند. لازم است در حین جا به جایی به مراقبت های اصولی آن توجه کنید تا آسیبی به دام شما وارد نشود. این روز ها شرکت های مختلفی وجود دارند که می توانند حمل و نقل گوسفندان و گاو ها را با رعایت شرایط ایمنی به درستی انجام دهند. کوچک ترین نکته اگر رعایت نشود ممکن است آسیب های بسیار بزرگتری به دام وارد شود. به همین منظور در این مقاله با مرکز پخش، خرید و فروش دام زنده دام اینجا همراه باشید تا اطلاعات کاملی از این موضوع کسب کنید.

حمل دام زنده به چه صورت انجام می شود؟
رعایت اصول و البته توجه به شرایط حمل و نقل دام زنده باید به درستی انجام شود. زیرا در صورت بروز هرگونه سهل انگاری شما با از دست دادن دام، کاهش وزن و افزایش تلفات مختلف برای گوسفندان خود مواجه خواهید شد. جالب است بدانید که قوانینی وجود دارد که توسط دامپزشکی و نیروی انتظامی برای حمل دام به آن توجه می شود. برای مثال؛ این حمل و نقل باید حتما توسط ماشین هایی که مجوز های لازم از سازمان دامپزشکی را دارند انجام شود. از طرف دیگر به یاد داشته باشید که برای انتقال دام ها از یک استان به استانی دیگر نیازمند مجوز خصوصی می باشد.

شرایط حمل و نقل دام زنده

شرایط حمل و نقل دام زنده چیست؟

برای آن که بتوانید با آسودگی خاطر حمل و نقل را برای دام های خود انجام دهید باید در قدم اول با یک شرکت معتبر وارد همکاری شوید. این شرکت ها با در اختیار داشتن ماشین های مخصوص و مجهز می توانند انتقال دام را به خوبی انجام دهند. ماشین ها همگی باید تمیز، ضدعفونی شده، دارای کفپوش مناسب و ... باشد تا بدن دام در طول مسیر آسیب نبیند.
برای آن که سلامت دام شما به درستی تامین شود، قبل از حرکت دام حیوانات را به مدت یک روز قرنطینه کنید. واکسن های مورد نیاز را تزریق نموده و تمام مشخصات دام را کامل ثبت کنید. با همراهی چند دامپزشک از سلامت دام های خود به خوبی مطلع شوید. اگر دامی بیمار است نباید آن را انتقال دهید. حضور دامپزشک در این مرحله تعیین می کند که دام ها از داشتن بیماری های واگیر به دور هستند و یا لازم است انتقال آن ها لغو گردد.

حمل و نقل دام زنده

اصول حمل و نقل دام زنده

برای آن که دام های خود را حمل و نقل کنید باید چند اصل مهم را در نظر داشته باشید و در هنگام انجام این کار به این موارد توجه کنید. از جمله؛

  • در هنگام جا به جایی مراقب باشید دام زخمی نشود. زیرا این اتفاق ممکن است باعث بروز عفونت و انتقال آن به دیگر دام ها شود.
  • سعی کنید خونسردانه با دام برخورد کنید. ابدا باعث ایجاد استرس در دام نشوید.
  • برای طول مسیری که قرار است دام حمل و نقل شود حتما از آب کافی و علوفه سالم برای آن ها بهره مند شوید.
  • بهتر است زمان انتقال دام اول صبح یا انتهای عصر باشد تا از کاهش فرسودگی زیر نور آفتاب جلوگیری شود.
  • مسیری را برای حمل و نقل دام زنده انتخاب کنید که آسان ترین و سریع ترین راه باشد.
  • در طول مسیر راننده باید آرام حرکت کند تا دام نترسد. در صورت افزایش استرس در دام ممکن است با افزایش ضربان قلب، تشنج و ... در گوسفندان مواجه شوید.
  • یکی دیگر از شرایط حمل و نقل دام زنده این است که اگر آب و هوای منطقه مورد نظری که قرار است حمل و نقل انجام شود مرطوب است باید به خوبی از گوسفندان محافظت کنید تا خطر ابتلا به پانومی و احتمال تلف شدن آن ها از بین برود.
  • خودروی مورد نظری که برای انجام این کار است باید پلاکی که از دامپزشکی دریافت کرده است را نصب کند.
  • در طول مسیر هر چند ساعت یکبار وضعیت قرار گرفتن دام ها را بررسی کنید. ممکن است برخی بر روی یکدیگر بیفتند یا دست و پایشان زیر هم گیر کند.
  • مراقب باشید جریان هوای مناسب در ماشین جاری باشد.
  • برای سوار کردن و پیاده نمودن دام از ماشین جایگاه مناسبی در نظر داشته باشید. سکوهای مناسبی که ارتفاع مناسب و نور کافی داشته باشد.
  • بهتر است دام هایی که قرار است انتقال دهید همگی در یک حدود وزنی قرار داشته باشند. در این صورت می توانید از اذیت شدن دام های کوچک تر به خوبی جلوگیری کنید.
  • اگر زمان بررسی شرایط حمل و نقل دام زنده، دمای هوا کم بود و در فصل سرد سال به سر می برید محفظه بارگیری را بپوشانید. این کار باعث می شود از ورود بارندگی به داخل جلوگیری شود. از طرف دیگر مانع افتادگی دام و شکستگی آن ها می شوید.
  • برای دام ها تراکم مناسب را در نظر بگیرید. برای سبک ها حداقل تراکم 40 سانتی متر و و سنگین تر ها 1.4 متر را در کامیون اندازه بگیرید.
  • اگر مسافت حمل و نقل دام زنده بیشتر از 1000 کیلومتر است از قطار استفاده کنید. کامیون های تریلی دار نیز  می توانند گزینه مناسبی در این شرایط برای شما باشند.
  • مدت سفر، تاریخ حرکت، امکانات مورد نیاز و ... را پیش از شروع حتما بررسی کنید.
  • در هنگام بار زدن دام ها و پیاده شدن آن ها با ملایمت کامل برخورد کنید.
  • برای پیاده کردن دام ها هرگز از پشم هایشان نگیرید. این کار باعث بروز استرس و پایین آمدن کیفیت لاشه ها می شود.
  • پرواربند قبل از حرکت مجوز های لازم را از مرکز دامپزشکی دریافت کند و باربند کامیون نیز قبل از بارگیری در اماکن دامی سمپاشی شود.
  • از 12 ساعت قبل حرکت آب و غذای کمتری در اختیار دام ها قرار دهید.
  • جهت صدور مجوز حمل و نقل دامپزشکی پیش از انجام کار های انتقال اقدام کنید تا تصمیم گیری برای انجام این کار سخت نشود.
  • اگر گوسفندان شما دچار بیماری خاصی شده باشند ممنوعیت حمل دام زنده برای شما وجود دارد. دامپزشک باید سلامت آن ها را تایید نمایید تا انتقال پیدا کنند.

اصول حمل و نقل دام زنده

تحویل دام زنده در محل با دام اینجا

در این مقاله سعی شد به طور کامل به بررسی شرایط حمل و نقل دام زنده و اصول آن پرداخته شود. اکنون شما می دانید که برای انجام این کار چه نکاتی مهم است و باید به آن توجه شود. مرکز پخش، خرید و فروش دام زنده دام اینجا نیز مفتخر است با ارائه بهترین خدمات تحویل دام زنده در محل را به صورت شبانه روزی با اعزام قصاب برایتان انجام دهد. این مجموعه فروش انواع دام زنده با بهترین قیمت در تهران را برای مشتریان خود تضمین می کند. به یاد داشته باشید که گوشت انواع دام با بهترین کیفیت به صورت رایگان برای شما ارسال خواهد شد. برای دریافت خدمات و کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق راه های ارتباطی با این مجموعه تماس برقرار نمایید.

   
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

نظرات کاربران

به این صفحه امتیاز دهید