مرکز خرید انواع دام زنده، فروش و عرضه بهترین دام با قیمت مناسب در تهران

شرایط اقلیمی در پرورش گوسفند

28 اردیبهشت ، 1402
مرکز خرید دام زنده

با بررسی شرایط اقلیمی در پرورش گوسفند می توانید به خوبی آن ها را پرواربندی کنید. شرایط آب و هوایی باید برای تعیین مکان زندگی گوسفندان مورد توجه قرار گیرد. میزان حرارت، تابش نور و شدت آن، وزش باد، بارندگی و مقدار رطوبت همگی از عواملی هستند که در انتخاب محل پرورش دام ها بسیار مهم بشمار می آیند. اقلیم را بشناسید تا بتوانید به درستی از آب و هوای آن منطقه آگاه شوید. در این مقاله با مرکز پخش، خرید و فروش دام زنده دام اینجا همراه باشید تا اطلاعات کاملی از این موضوع بدست آورید.

شرایط اقلیمی در پرورش گوسفند

اقلیم چیست؟

قبل از آنکه با شرایط اقلیمی در پرورش گوسفند آشنا شوید باید از ماهیت اقلیم ها بدانید. به طور کلی آب و هوای یک منطقه دارای فاکتور های مختلف است. دما و رطوبت، فشار اتمسفر، باد و... همگی مجموعه اقلیم یک منطقه را تشکیل می دهند. در واقع به مجموعه ای از ویژگی های یک منطقه برای مدت زمان طولانی اقلیم گفته می شود. شرایط اقلیمی در پرورش گوسفندان می تواند بسیار زیاد تاثیر بگذارد. به همین دلیل دامداران باید با نگاهی ویزه به این مسئله توجه کنند. اگر به خوبی مراقب این قضیه نباشید ممکن است با عدم رشد دام ها مواجه شوید. از طرف دیگر این موضوع بر کیفیت نحوه زندگی و البته عملکرد رفتاری دام ها بسیار تاثیر خواهد گذاشت.

شرایط اقلیمی منطقه در پرورش گوسفند

بررسی وضعیت آب و هوایی یک منطقه می تواند تاثیرات بسزایی در فرآیند پرورش یک گوسفند داشته باشد. نور، دما، بارندگی و رطوبت از جمله عوامل موثر بر شرایط اقلیمی در پرورش گوسفند می باشد. به همین دلیل اگر قرار است گوسفندانی را پرورش دهید باید به تمام این موارد به صورت ویژه توجه کنید. این دارای شرایط اقلیمی 4 گانه از جمله؛ معتدل و مرطوب در سواحل جنوبی دریای خزر، سرد در کوهستان های غربی، گرم و مرطوب در سواحل جنوبی و گرم خشک در فلات مرکزی می باشد. توجه کنید که بازدهی پرورش گوسفندان دقیقا شرایط اقلیمی هر منطقه و ژنتیک آن ها بستگی دارد. همچنین برای پرورش دام های زنده در ایران باید امنیت، مواد غذایی و دما منطقه را با توجه به هر یک از اقلیم های 4 گانه برای گوسفندان فراهم کنید. در این صورت می توانید سلامت دام خود را تضمین نمایید.

تاثیر شرایط اقلیمی در پرورش گوسفند

احداث جایگاه دام از نظر شرایط اقلیمی

با بررسی شرایط اقلیمی در پرورش گوسفند باید به چند نکته مهم برای احداث جایگاه آن ها نیز توجه نمایید. این موارد عبارتند از:

  • محل پرورش گوسفندان باید بلندتر از زمین های اطراف باشد. در این صورت می توانید از وقوع سیل و ورود آب به محل نگهداری دام ها جلوگیری کنید.
  • این زمین باید شیب باشد تا آب جاری و فاضلاب ها به بیرون هدایت شود.
  • محل پرورش این حیوانات باید رو به آفتاب ساخته شود تا از نور کافی خورشید دام ها بهره مند شوند.
  • توجه کنید که در هنگام بررسی شرایط اقلیمی در پرورش گوسفند حتما باید به سردسیر یا گرمسیر بودن منطقه برای احداث جایگاه توجه شود. اگر سردسیر و با وزش باد های شدید است حتما رو به آفتاب و بر خلاف وزش باد های موسمی این جایگاه را احداث کنید.
  • توجه کنید که گوسفندان به هوای گرم بسیار حساس هستند. از طرفی در برابر آب و هوای سرد مقاوم تر می باشند. به همین منظور باید با توجه به شرایط اقلیمی نوع نژاد گوسفندانی که قرار است در آن منطقه نگهداری شود تعیین گردد.
  • محل پرواربندی گوسفندان باید از منطقه مسکونی به دور باشد. در این صورت می توانید از بروز بیماری های مختلف دام به انسان و بالعکس جلوگیری کنید.

ایران از نظر شرایط اقلیمی در پرورش گوسفند

همانطور که می دانید کشور ما چهار فصل است. شرایط آب و هوایی مختلف آن باعث شده تا در پرورش گوسفندان تفاوت هایی ایجاد شود. نوع نژاد گوسفندان، آب و هوای منطقه نگهداری آن ها و ... همگی می تواند باعث این اختلاف ها در نگهداری آن ها شود. البته در جریان باشید که دام ها در برابر شرایط مختلف آب و هوایی مقاومت بالایی دارند. اما باید با توجه به محل زندگی نژاد مناسب آن ها انتخاب شود. در صورت انجام یک انتخاب اصولی شما به سود بالایی خواهید رسید در غیر این صورت اگر بر اساس شرایط اقلیمی نوع گوسفندانتان انتخاب نشود با تلفات زیادی مواجه خواهید شد.  

شرایط اقلیمی ایران در پرورش گوسفند

فروش انواع دام زنده دام اینجا

در این مقاله سعی شد به طور کامل به بررسی شرایط اقلیمی در پرورش گوسفند پرداخته شود. اکنون شما می دانید که اقلیم چه تاثیراتی بر سلامت دام شما خواهد گذاشت. مرکز پخش، خرید و فروش دام زنده دام اینجا با ارائه بهترین خدمات به فروش انواع دام زنده می پردازد. شما می توانید با بهترین کیفیت به صورت شبانه روزی سفارش خود را ثبت کرده و به صورت رایگان در محل مورد نظرتان تحویل بگیرید. همچنین این مجموعه با اعزام قصاب در محل نیز به صورت شبانه روزی دام را به شما ارائه می دهد. اگر به دنبال گوشت با بهترین کیفیت هستید می توانید با بهترین قیمت از دام اینجا خرید خود را انجام دهید.

   
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

نظرات کاربران

به این صفحه امتیاز دهید
میانگین امتیاز کاربران | امتیاز 5 از 5 (از 31 رای)