مرکز خرید انواع دام زنده، فروش و عرضه بهترین دام با قیمت مناسب در تهران

زمان مناسب خرید دام زنده برای پرواربندی

20 آذر ، 1400
مرکز خرید دام زنده

بسیاری از افرادی که تازه وارد شغل دامداری و دامپروری شده اند تمایل دارند تا بدانند زمان مناسب خرید دام زنده برای پرواربندی چه زمانی است. باید بگوییم که این زمان ارتباط مستقیم با هدف شما برای پرواربندی خواهد داشت. برای انجام این کار و از آنجایی که بیشتر دامداران تمایل دارند که با صرف کمترین هزینه، بیشترین نتیجه را بگیرند، باید برای انجام این کار و در زمان خرید به نژاد دام و محیط نگهداری آن توجه ویژه داشته باشند. سن دام و بره زنده در زمان مناسب خرید دام زنده برای پرواربندی بسیار دارای اهمیت می باشد.

دامپروری و پرواربندی

شاید در قدم اول بهتر باشد تا معنی و مفهوم کلمه دامپروری را بهتر بشناسیم و بعد به مبحث پرواربندی برسیم. دامپروری را می توان پرورش و مراقبت از حیوانات دانست که در آن خصوصیات و رفتارهای خاص و ژنتیکی آن ها به منظور سودآوری بیشتر و بالا رفتن فواید آن مدنظر قرار می گیرد. از آنجایی که حیوانات منابع غنی غذایی برای ما انسان ها هستند، باید به این مقوله توجه ویژه ای داشت به طوری که شاهد آن هستیم که این کار منبع درآمد و امرار معاش بسیاری از افراد در هر جامعه ای است.

حال که با خلاصه ای از تعریف دامپروری آشنا شدیم باید بدانید که مبحث پرواربندی نیز در این مسیر از اهمیت خاصی برخوردار می باشد. در واقع اگر در یک زمان مشخص و با کمک تغذیه مناسب، دام لاغر و کم وزن را به دامی چاق و با وزن معین تبدیل کنیم، به آن پرواربندی گفته می شود. این کار می تواند شغلی فوق العاده درآمدزا برای روستاییان و اشخاصی باشد که در کار پرورش دام هستند. اما برای انجام این کار باید بدانیم که زمان مناسب خرید دام زنده برای پرواربندی چه موقع و چه زمانی است.

دامپروری و پروانبندیدامپروری و پروانبندی

زمان مناسب خرید دام زنده برای پرواربندی

باید در رابطه با این زمان بگوییم که در مکان های مختلف و بر اساس کار دامدار می تواند متفاوت باشد. اما نکته ای که باید مد نظر قرار گیرد این است که در صورتی که دامدار بخواهد از این کار خود سودی بدست آورده و بتواند از گوشت و یا سایر محصولات دامی خود حداکثر استفاده را ببرد، باید این زمان را دانسته و در همان وقت اقدام به پرواربندی نماید.

برای زمان مناسب خرید دام زنده برای پرواربندی می توان فصل تابستان را پیشنهاد داد زیرا قیمت بره ها به دلیل زاد و ولد و بالا رفتن جمعیت، کمتر و پایین تر از سایر فصول سال است و در صورت خرید دام زنده در این فصل، شما 2 فصل را به عنوان مهلت برای پرواربندی پیش رو خواهید داشت و همچنین با خرید در این زمان و گذراندن زمان مناسب برای انجام پرواربندی، استخوان بندی دام نیز فرصت تکمیل شدن و رشد را خواهد داشت.

پربازدیدترین مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

تفاوت قوچ با گوسفند در چیست؟

نحوه انجام دباغی پوست گوسفندی

مدت زمان بهترین دوره بارداری در گوسفند و گاو

بهترین زمان خرید دام برای اهداف مختلف

در صورتی که دامدار از خرید دام مورد نظر، تنها هدف فروش شیر دام را داشته باشد و یا بخواهد از سایر فرآورده های لبنی آن استفاده نماید، بهترین زمان برای خرید بره ها برای این دسته، فصل شیردهی خواهد بود. اما برای دامدارانی که هدف آن ها فروش گوشت و پشم دام ها است، بهترین زمان می تواند فصل تابستان باشد تا گله مناسب خود را جمع آوری نمایند. بهترین سن برای خرید این دام ها 12 تا 18 ماه خواهد بود. البته بیشتر دامداران بره های یک ساله را انتخاب می نمایند.

سن و زمان مناسب خرید دام زنده برای پرواربندی

طبق تحقیقات انجام شده در این زمینه و تجربیاتی که دامداران از این قضیه دارند، بهترین سن و زمان مناسب خرید دام زنده برای پرواربندی در سن 12 تا 18 ماهگی بره ها می باشد. زمانی که در تابستان بره های شیری را با سن 12 ماه خریداری می کنید، می توانید این بره های گوشتی را با هزینه کمتری خریداری کرده و زمان مناسب برای پرواربندی و رشد استخوانی بره ها را داشته باشید.

زمان مناسب خرید دام برای پرواربندیزمان مناسب خرید دام برای پرواربندی

بهتر است بره های زنده را از کجا تهیه کنیم؟

شاید بتوان به عنوان بهترین مکان برای خرید دام زنده برای پرواربندی را، روستاها و یا مراکز تایید شده توسط دامپزشکی ها نام برد. زیرا در این مکان ها بره ها و گوسفندان مختلف و متنوعی از لحاظ نوع، نژاد و سن وجود دارند که دست شما را برای خرید باز تر خواهد کرد. البته در زمان خرید باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر هدف شما سوددهی بیشتر از این کار است، بهتر است دام های گوشتی را انتخاب نمایید زیرا دوبار در سال فروش آن ها انجام می گیرد و این می تواند به نفع شما باشد.

موارد مهم در انتخاب بهترین زمان برای خرید دام با هدف پرواربندی

در صورتی که قصد دارید دامی را انتخاب نمایید که می خواهید پوست آن را به فروش برسانید، باید نژاد پوستی را انتخاب کرده و باید گوسفند نر را انتخاب نمایید و این کار را در فصل زایمان دام ها انجام دهید. 2 ماه قبل از زمان جفتگیری گوسفند نر می تواند بهترین زمان خرید باشد.

زمان مناسب خرید دام زنده برای پرواربندی برای گوسفندان مختلف و برای اهداف مختلف دامدار، به طور قطع متفاوت خواهد بود. البته در صورتی که قصد دارید تا گوسفندی خریداری کنید که می خواهید در آینده از شیر و یا گوشت آن برای فروش استفاده نمایید، همانطور که اشاره شد، بهترین زمان فصل تابستان است.

البته زمان مناسب خرید دام زنده برای پرواربندی برای دامدار، به قیمت آن نیز بستگی دارد. در این فصل قیمت خرید دام زنده نیز برای دامدار بسیار مناسب و به صرفه خواهد بود. در صورتی که قصد دارید برای پرواربندی از گوسفند شیری استفاده نمایید و قصد شما سود از محصولات لبنی گوسفند است، بهترین زمان برای خرید می تواند فصل شیردهی باشد. برای داشتن یک گله شیری، می توانید میش های با پستان بزرگ را انتخاب نمایید زیرا این نوع از میش ها به طور معمول، بره های قوی تری نیز دارند.

موارد مهم خرید انواع دام زندهموارد مهم خرید انواع دام زنده

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

نظرات کاربران

به این صفحه امتیاز دهید
میانگین امتیاز کاربران | امتیاز 5 از 5 (از 31 رای)