مرکز خرید انواع دام زنده، فروش و عرضه بهترین دام با قیمت مناسب در تهران

آشنایی با 6 حیوان همدم گوسفند زنده

24 فروردین ، 1402
مرکز خرید دام زنده

آشنایی با حیوان همدم گوسفند زنده به شما این امکان را می دهد تا در کنار دام خود از حیوانات دیگر نیز بهره ببرید. حیواناتی که در کنار گوسفندان شما قرار می گیرند باید شباهت های نزدیکی به آن ها داشته باشند. در غیر این صورت نمی توانند زندگی کنند. متناسب سازی محیط زندگی و پرورش دام با توجه به به خصوصیات ژنتیکی و البته رفتاری او موردی بسیار مهم است که متاسفانه برخی دامداران به آن ها توجه نمی کنند. اگر دام ها در کنار یکدیگر پرورش پیدا کنند عمدتا استرس و تنش کمتری بر شرایط پرورش آن ها خواهد داشت. برای آن که بیشتر با این موضوع آشنا شوید در این مقاله با دام اینجا بزرگترین مرکز پخش، خرید و فروش دام زنده همراه باشید.

حیوانات همدم گوسفند

حیوانات همدم گوسفند زنده

 عمدتا پرورش چند مدل دام زنده به صورت همزمان برای همه گوسفندان مناسب نیست و لازم است شرایط خاصی سپری شود. به طور کلی اما این اتفاق مزیت های بسیاری برای دامدار به همراه خواهد داشت. از مهم ترین مزایای آن وقتی است که دامدار گله خود را به مراتع می برد می تواند از آن ها با حضور حیوانات همدم دیگر در برابر شکارچیانی مثل گرگ، شغال و ... به خوبی محافظت کند. از طرف دیگر گوسفندان بر خلاف جثه بزرگی که دارند اما به شدت آسیب پذیر بوده و بر اساس رفتار گله پرورش پیدا می کنند. باز هم حضور حیوانات همدم برای آن ها مناسب خواهد بود.

اهمیت پرورش حیوانات همدم گوسفند زنده

ممکن است برایتان سوال باشد که چرا باید برخی از حیوانات را به عنوان همدم گوسفند زنده در نظر گرفت؟ لازم است بدانید که گوسفندان موجوداتی اجتماعی هستند. به همین علت اصلا نباید تنها در جایی قرار بگیرند. و این موضوع باعث زندگی گله ای آن ها شده است. اگر قصد دارید که گوسفند پرورش دهید باید حداقل 5 راس داشته باشید. گوسفندان با هم نوع خود زندگی آسوده تری دارند اما می توانید از دام های دیگر برای زندگی گروهی آن ها نیز استفاده کنید. از دیگر اهمیت های پرورش حیوانات همدم با گوسفند زنده، مدیریت آسان آن ها می باشد.

حیوانات دوست گوسفند

اصلی ترین حیوانات همدم گوسفند زنده

حال که می دانید داشتن حیوان های همدم گوسفند زنده به صورت همزمان چه مزایایی برای دامدار و دام دارد بهتر است با آن ها به صورت کامل آشنا شوید. در ذیل به معرفی این حیوانات پرداخته شده است. همچون؛

گاو

اگر به دنبال یک همدم خوب برای گوسفند خود هستید قطعا گاو گزینه مناسبی است. این حیوانات از گذشته در کنار گوسفندان زندگی می کردند. جالب است بدانید که زمان چرا اول گاو را به مراتع می بردند و پس از آن گوسفندان برای خوردن علوفه های باقی مانده به آن منطقه برده می شدند. روش مدیریتی این برنامه چندان موثر نیست اما در دامداری سنتی از آن استقبال می شود.

سگ نگهبان

یکی دیگر از حیواناتی که باید در کنار گوسفندان حضور داشته باشد تا به حفظ گله کمک کند و همدم مناسبی برای آن ها است، سگ نگهبان می باشد. سگ ها می توانند مانع بروز آسیب های مختلف محیطی به گوسفندان شوند. از طرف دیگر سگ نگهبان می تواند مانع از سرگردانی گوسفندان در دشت و صحرا شده و دام شما گم نشود.

مرغ، خروس، بوقلمون و اردک

اگر به دنبال آشنایی با حیوان همدم گوسفند زنده هستید بهتر است بدانید که مرغ، خروس، بوقلمون و اردک نیز از دیگر موجوداتی هستند که می توانند به شما در این امر کمک زیادی کنند. مزیت ویژه این حیوانات آگاهی بالای آن ها به نسبت گوسفندان است. اگر این طیور متوجه حضور گرگ، روباه و ... شوند با ایجاد سر و صدا دامدار را مطلع کرده و جان گوسفندان حفظ خواهد شد. به همین دلیل است که از گذشته در کنار دام ها به آسانی زندگی کرده و گزینه مهمی به حساب می آیند.

اسب و الاغ

اگر اسب ها و گوسفندان از بدو تولد در کنار هم رشد کرده و بزرگ شوند به خوبی می توانند با هم زندگی کنند. اسب ها تقریبا بی آزار بوده و پرخاشگری نمی کنند. مزیت حضور اسب در کنار گوسفندان خوردن علف های سخت و قوی است. به این ترتیب علوفه های با ساقه و برگ نرم به آسانی برای گوسفندان مهیا می شود. الاغ نیز به دلیل این که می تواند حمل بار انجام دهد از گذشته تا به امروز در کنار گوسفندان رشد کرده و مسالمت آمیز زندگی می کند.

اسب همدم گوسفند

حضور این حیوانات در کنار یک دیگر باعث می شود تا شرایط آسانتری برای دام های شما فراهم شود. اما مسئله مهم آنجاست که بتوانید تغذیه آن ها را از یک دیگر به خوبی تمیز داده و مراقبت های لازم را برای هر یک به خوبی پیاده سازی کنید. از طرف دیگر باید به شدت مراقب سلامتی آن ها باشید تا در صورت بروز بیماری برای هر یک به دیگر حیوانات انتشار پیدا نکند. این اتفاق نیازمند یک مدیریت قوی و هدفمند است. در این صورت می توانید حیوانات همدم را در کنار هم نگهداری کنید.

تحویل دام زنده در محل با دام اینجا

در این مقاله سعی شد به طور کامل به آشنایی با 6 حیوان همدم گوسفند زنده پرداخته شود. اکنون شما می دانید که در کنار گوسفند خود از چه حیوانات دیگری می توانید نگهداری کنید. لازم است بدانید که دام اینجا به عنوان بزرگترین مرکز پخش، خرید و فروش دام زنده مفتخر است تحویل دام را با اعزام قصاب در محل برای شما انجام دهد. از طرف دیگر این مجموعه با پرورش بهداشتی و مکانیزه ای که برای انواع دام در اختیار دارد به ارائه انواع گوشت به صورت شبانه روزی با بهترین قیمت در تهران با ارسال رایگان نیز می پردازد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق راه های ارتباطی با مجموعه تماس برقرار نموده و خدمات مورد نظر خود را دریافت نمایید.

   
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

نظرات کاربران

به این صفحه امتیاز دهید