مرکز خرید انواع دام زنده، فروش و عرضه بهترین دام با قیمت مناسب در تهران

فواید خوراک زبان گوسفند و گوساله

25 اسفند ، 1401
مرکز خرید دام زنده

فواید خوراک زبان گوسفند و گوساله برای کسانی که به مصرف غذاهای پروتئینی و گوشتی علاقه زیادی دارند مهم است. شک نکنید که طرفداران کله پاچه اولین گروهی هستند که به اهمیت خواص و مضرات خوراک زبان فکر می کنند. چراکه بسیاری از افراد در حالت معمولی علاقه ای به خوردن زبان گوسفند یا گاو ندارند. اما شاید این افراد هم با دیدن خواص مربوط به مصرف این بخش خوشمزه از بدن گاو و گوسفند نظرشان تغییر کند. با ادامه این مطلب از سایت دام اینجا همراه باشید تا این موضوع را بیشتر بررسی کنیم.

جدول ارزش غذایی زبان گوسفند و گوساله

اعداد به دست آمده حاصل از بررسی انجام شده بر روی 100 گرم زبان گاو یا گوسفند است:

  • کالری: 224
  • چربی کل: 16 گرم
  • چربی اشباع شده: 7 گرم
  • کلسترول: 87 میلی گرم
  • سدیم: 69 میلی گرم
  • پتاسیم: 315 میلی گرم
  • پروتئین: 15 گرم
  • ویتامین C: معادل 5 درصد از نیاز روزانه برای بدن
  • ویتامین B6: معادل 15 درصد از نیاز روزانه برای بدن
  • ویتامین B12: معادل 63 درصد از نیاز روزانه برای بدن
  • آهن: معادل 16 درصد از نیاز روزانه برای بدن
  • منیزیم: معادل 14 درصد از نیاز روزانه برای بدن

خواص خوراک زبان گوسفندی

خواص زبان گوساله در طب سنتی

در طب سنتی برای خواص زبان گوساله و گوسفند می توان موارد زیر را دریافت کرد:

  • از لحاظ مزاج شناسی طبع آن گرم و تر می باشد.
  • هضم آن به سرعت اتفاق می افتد و غذایی سبک محسوب می شود.
  • برای افرادی که مزاجی خشک دارند به سبب تامین رطوبت مفید می باشد.
  • باعث افزایش میل جنسی و همچنین بهبود عملکرد آن می شود.

با توجه به ویژگی هایی که گفته شد این گوشت به سرعت دچار تعفن می شود و مصلح آن سرکه، گشنیز از نوع خشک ، زیره یا مرزه است.

فواید خوراک زبان گوسفند و گوساله

با توجه به آنچه گفته شد زبان گاو و گوسفند دارای برخی از مواد مغذی و پروتئین های لازم برای بدن می باشد. مجموعه مواردی که گفته شد باعث می شود تا زبان گوساله یا گوسفند برخی از نیازهای مورد نیاز بدن را تامین کند. در ادامه برخی از این موارد را با هم مرور می کنیم.

تامین انرژی بدن

یکی از دلایل اصلی که روزانه چند وعده غذا مصرف می کنیم تامین کردن انرژی لازم برای تامین مواد سوختی بدن است. البته آهن و ویتامین ب 12 موجود در زبان گوسفند یا گوساله برای تامین گلبول های لازم برای خون و اکسیژن رسانی به بافت های مختلف بدن نیز مفید می باشند.
از بین بردن کم خونی بدن
ویتامین ب 12 و آهن موجود در زبان می تواند به تولید هموگلوبین موردنیاز برای بدن را تامین کند. عدم وجود کافی هموگلوبین کافی باعث ایجاد نوعی از کم خونی می شود که به خصوص بین زنان بسیار شایع است.

فواید خوراک زبان گوسفندی و گاوی

بهبود دهنده سریع زخم ها

یکی از مزایای زبان گوسفند و گوساله کمک به بهبود زخم ها و اسکارهای پوستی و سطحی است. در حقیقت روی موجود در زبان گوسفند این قابلیت را ایجاد می کند.

بازسازی کننده سلول های بدن

در این بخش هم باز ویتامین ب 12 و آهن ایفای نقش می کنند. گلبول های قرمز خون برای بازسازی نیاز به هموگلوبین و اکسیژن دارند. این دو ماده معدنی به شدت برای بازسازی سلول ها مورد نیاز هستند.

تامین پروتئین مورد نیاز برای بدن

به طور کلی یکی از اهداف مصرف هر نوع گوشتی تامین پروتئین مورد نیاز برای بدن است. یکی از مواد معدنی و مفید موجود در زبان گوسفند پروتئین است. پروتئین برای حفظ ایمنی و امنیت سلول های بدن و تامین استحکام بافت آن بسیار تاثیرگذار است.

تقویت سیستم ایمنی بدن

همانطور که در جدول ارزش غذایی مطالعه کردید، زبان این دو حیوان حاوی مقدار قابل توجهی از پتاسیم و سدیم است. این دو ماده معدنی نقش بسیار مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن ایفا می کنند. مسلما هر چه سیستم ایمنی بدن شما قوی تر باشد بیشتر می توانید در برابر بیماری ها و همچنین عفونت ها مقاومت کنید.

تامین آمینو اسید های مورد نیاز بدن

یکی از نیاز های بدن به خصوص در مورد عملکرد پروتئین ها و تامین سوخت و ساز سلول ها منابع آمینواسید است. آمینواسیدها به متابولیسم عضله کمک می کنند برای ساخت بافت عضلانی تاثیرگذارند. بخشی از آمینواسید موردنیاز بدن را می توانید با مصرف گوشت زبان گاو یا گوسفند بدست آورید.

زبان گاو و گوسفند محبوب بدن سازها و دیابتی ها

حتما در اطراف خود افرادی می بینید که به ورزش بدنسازی و ساخت عضله مشغول هستند. تغذیه اصولی یکی از نیازهای اصلی بدنسازی است. پروتئین نیز در دسته نیازهای تغذیه ای برای این قشر از ورزشکاران محسوب می شود. در صورتی که این ورزشکاران مصرف به اندازه زبان گوساله یا گوسفند را در برنامه غذایی خود بگنجانند می توانند از مزایای آن بهره مند شوند. همچنین دیابتی ها نیز می توانند با خیال راحت از این گوشت خوشمزه مصرف کنند. چرا که گوشت زبان هیچ کربوهیدراتی ندارد. اما این افراد باید به سطح کلسترول زبان دقت داشته باشند.

مضرات زبان گوسفندی و گوساله

در کنار فواید خوراک زبان گوسفند و گوساله باید به ضرات آن نیز اشاره داشته باشیم. توجه داشته باشید که با مصرف به اندازه و کنترل شده زبان گوسفند می توانید هم از مزایای آن بهره مند شوید و هم از تاثیرگذاری بیش از اندازه مضراتش خودداری کنید. حقیقت این است که زبان گوسفند درارای برخی از اسیدهای چرب ترانس و کلسترول است. این دو مورد می توانند باعث ایجاد برخی از مشکلات قلبی، افزایش وزن، افزایش احتمال لخته شدن خون و... شود. توجه داشته باشید که مصرف به اندازه (برای مثال یک بار در ماه) تاثیر منفی چندانی بر سلامت شما نخواهد گذاشت. البته بهتر است افراد بیمار در این مورد با پزشک خود مشورت کنند.

خرید زبان گوسفند و گوساله از دام اینجا

در این مطلب تلاش شد تا فواید خوراک زبان گوسفند و گوساله را با هم مورد بررسی قرار دهیم. بهتر است برای بهره مندی از خواص این خوراک خوشمزه بهتر است زبان را از مراکز معتبر و تایید شده توسط سازمان های نظارتی تهیه کنید. یکی از این تامین کنندگان مجاز با تاییدیه سازمان های بهداشتی نظارتی دام اینجا است. با دام اینجا می توانید مواد پروتئینی و گوشت مورد نیاز خود در شهر تهران را با بهترین کیفیت و اطمینان خاطر تهیه کنید.

   
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

نظرات کاربران

به این صفحه امتیاز دهید