مرکز خرید انواع دام زنده، فروش و عرضه بهترین دام با قیمت مناسب در تهران

کاربردهای پوست گوسفند چیست؟

01 اسفند ، 1401
مرکز خرید دام زنده

اطلاع از کاربردهای پوست گوسفند به شما کمک می کند تا پس از ذبح دام خود بدانید که چگونه می توانید از آن استفاده نمایید. استفاده در صنعت چرم، مهم ترین کاربردی است که می توان از پوست گوسفند بهره مند شد. انواع محصولات چرمی اگر از فرآوری و نگهداری مناسب پوست گاو و گوسفند تهیه شده باشد به عنوان بهترین محصول مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین علاوه بر پوشاک، از پوست گوسفندان در مصارف دیگری از جمله؛ دکوراسیون، کالا های لوکس و ... نیز استفاده می شود. به همین منظور در این مقاله با مرکز پخش، خرید و فروش دام زنده "دام اینجا" با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی درباره کاربردهای پوست گوسفند بدست آورید.

gosefand1

پوست گوسفند

حتما به یاد دارید که در گذشته های نه چندان دور از محصولات چرمی بیشتر برای مصارف روزانه استفاده می شد. اما امروز قصه کاملا متفاوت است و شما برای مصرف کالایی چرم باید هزینه بسیاری پرداخت کنید. به همین علت دیگر از وسایل چرمی هرگز برای جنگ، افسار، پاپوش، ذخیره آب و ... استفاده نمی کنند. مسئله مهم این است که اگر گوسفند ذبح شود باید سریع با انجام چند راهکار مراقب باشید تا گندیده و فاسد نشود. برای مثال؛ ریختن آب سرد، استفاده از یخ، خواباندن پوست در نمک، قرار دادن قطعات پوست در قالب های فلزی در برابر آفتاب و ... می تواند در حفظ و نگهداری آن از تجمع باکتری ها به خوبی جلوگیری نمود. البته لازم است بدانید که پوست خوابانده شده در نمک به مراتب با کیفیت بالاتری به نسبت بقیه روش ها ماندگاری خواهد داشت. بالا بودن کاربردهای پوست گوسفند باعث شده تا در ایران سالانه حجم بسیار زیادی از آن ها صادر شود.

gosefand2

انواع پوست گوسفند چیست؟

برای آن که بیشتر با کاربردهای پوست گوسفندان آشنا شوید باید انواع آن را بدانید. زیرا هر مدل پوست در مصارف مختلف کارایی متفاوت و بهتری خواهد داشت. به طور کلی هفت مدل پوست گوسفند وجود دارد که هر یک با شرایط خاص جدا شده و به درستی نگهداری می شود. در ذیل به معرفی انواع پوست گوسفندان پرداخته شده است. همچون؛

  •  قره گل

اگر بخواهیم بهترین نوع پوست گوسفند را به شما معرفی کنیم باید به قره گل توجه کنید. این پوست به دلیل پیچش خاصی که دارد به زیبایی آن افزوده شده است. این پوست گوسفند را سمت شیراز و سرخس در میان گوسفندان بیشتر مشاهده خواهید نمود.

  • نرم یا زینتی

نژاد های ترکمنی، قره گل، قوچانی و غورگی که به صورت طبیعی و بدون برداشتن پشم آن به فروش می رسند از مدل نرم و زینتی هستند.

  • لوت

اگر پشم های گوسفند به صورت نسبی چیده شده باشد از نوع لوت می باشد.

  • سالامبور

این پوست که برای تولید چرم استفاده می شود تحت فرآیند فیزیکی و شیمیایی به وجود می آید و مشتریان بسیاری دارد.

  • بغنه

پوستی که از بره های بلوچی تهیه و تولید می شود به صورت سفید یک دست با تارهای فشرده می باشد. کاربردهای پوست گوسفند بغنه بیشتر در کشور روسیه می باشد.

  • نمک سود خام یا مرطوب

در این روش ابتدا پوست را با آب شسته سپس بر روی قسمت های گوشتی آن نمک می پاشند تا از فساد آن جلوگیری نمایید.

  • خشک

برای آن که پوست خشک گوسفندان تهیه شود در قدم اول آن را در فضای آزاد و سایه دار خشک می کنند. ابدا نباید در این روش نور خورشید به صورت مستقیم تابیده شود.

کاربردهای پوست گوسفند

با توجه به تغییراتی که در مصارف مختلف پوست گوسفند دانستید بهتر است نگاهی جامع به کاربرد های آن بیندازیم. به طور کلی از پوست گوسفندان در موارد ذیل به خوبی استفاده می شود. از جمله:

  • تولید انواع لباس و پوشاک

یکی از مهم ترین و البته پر کاربرد ترین استفاده ها از پوست گوسفند در صنعت پوشاک است. امروزه لباس ها، وسایل چرمی زینتی و ... بسیاری تولیدی می شوند که قیمت بسیار گرانی دارند. کشور ایتالیا به عنوان پر مصرف کننده ترین کشور از پوست گوسفند برای محصولات چرمی دارای رتبه می باشد. پالتو، چکمه، کفش، دستکش، کیف، شال و ... از جمله محصولاتی هستند که در این حوزه تولید می شوند.

gosefand3

  • ساخت و تولید مبلمان های متنوع

از دیگر کاربردهای پوست گوسفند می توان به تولید مبلمان اشاره نمود. پوست گوسفند برای ساخت روکش مبلمان ابتدا نمک سود شده و دباغی می شود. از محصول بدست آمده در ساخت مبلمان ها بسیاری استفاده می شود. نکته مهم آنجاست که هیچگونه حساسیتی نداشته و همه افراد خاص نیز می توانند از آن استفاده کنند.

  • تولید روکش صندلی ماشین های لوکس

جالب است بدانید که امروزه تولید کنندگان ماشین های لوکس از پوست گوسفند برای تولید روکش های زینتی و گران قیمت به خوبی بهره مند شده اند. این پوست ها سبب شده تا علاوه بر زیبایی، پوشش طبیعی نیز داشته باشد.

  • درمان با پوست گوسفند

یکی دیگر کاربردهای پوست گوسفند درمان است. جالب است بدانید در برخی از روستا های عشایر نشین کشور خودمان نیز برای درمان های طبیعی مفاصل، عضلات و ... ساعت ها پوست گوسفند را بر روی موضع قرار داده و با توجه به حرارت زیادی که دارد به گرما درمانی می پردازند.

عوامل موثر بر مرغوب بودن پوست گوسفند

تغذیه دام، نور مناسب، رعایت بهداشت دام، بررسی شرایط سلامتی دام و ... سبب شده تا برخی از گوسفندان پوستی مرغوب تر داشته باشند. به همین منظور لازم است قبل از تهیه گوسفند حتما یک کارشناس ماهر پوست آن را بررسی کند تا به خوبی بتوانید در مصارف مورد نظر از آن استفاده نمایید. برای مثال؛ اگر گوسفند به دور از نور خورشید و در محیطی تاریک قرار گیرد ممکن است دچار خشکی پوست شود.

فروش انواع دام زنده در "دام اینجا"

در این مقاله سعی شد به طور کامل به بررسی کاربردهای پوست گوسفند پرداخته شود. اکنون شما می دانید که چه فواید و کاربرد هایی برای شما خواهد داشت. به همین منظور می توانید انواع دام زنده به همراه اعزام قصاب در محل را به صورت شبانه روزی با ارسال رایگان از مرکز پخش، خرید و فروش دام زنده "دام اینجا" دریافت نمایید. از یاد نبرید که این مجموعه با بهترین قیمت روز دام زنده در تهران در خدمت شما خواهد بود.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

نظرات کاربران

به این صفحه امتیاز دهید
میانگین امتیاز کاربران | امتیاز 5 از 5 (از 31 رای)