مرکز خرید انواع دام زنده، فروش و عرضه بهترین دام با قیمت مناسب در تهران

آشنایی با روش صحیح ذبح گوسفند

01 اسفند ، 1401
مرکز خرید دام زنده

آشنایی با روش صحیح ذبح گوسفند به شما کمک می کند تا در هنگام انجام این عملکرد، شرایط انجام کار را به درستی پیش برده و با روش اسلامی ذبح را انجام دهید. در واقع برای مسلمانان راه حل صحیحی قید شده است که در آن باید به نکات مهمی توجه کنند تا ذبح به صورت صحیح انجام شود. به همین منظور در این مقاله با مرکز دام اینجا همراه باشید تا اطلاعات کاملی از روش صحیح ذبح گوسفند بدست آورید. همچنین با رعایت چند نکته مهم ذبح را برای گوسفند بدون آزار و اذیت پیش ببرید. با ما همراه باشید.

zebh1

روش صحیح ذبح گوسفندان در ایران

از آنجایی که دین اصلی مردمان ایران زمین اسلام است باید با روش صحیح ذبح گوسفند به خوبی آشنا شوید. در حقیقت در احکام ذبح گوسفندان در ایران به روش اسلامی باید مری و دو شاهرگ که همان دو طرف حلقوم است کامل و به ترتیب بریده شود. مسئله مهم این است تا زمانی که خروج خون به طور کامل انجام نشده است نباید سر حیوان بریده و از بدن جدا شود. همچنین باید در نظر داشته باشید که برای انجام این کار حتما یک فرد مسلمان با داشتن نیت برای رضای خداوند با استفاده از یک چاقو تیز کار را انجام دهد. در این صورت راه و روش اسلامی آن کامل انجام شده و هیچ نگرانی برای مصرف کنندگان در جهت حلال یا حرام بودن گوشت باقی نخواهد گذاشت.

 zebh2

آموزش ذبح شرعی دام

فرقی نمی کند که شما ذبح دام دیگری را بخواهید انجام دهید یا به دنبال قربانی نمودن گوسفند باشید. در هر مورد باید با در نظر داشتن شرایط اصولی، روش صحیح ذبح گوسفند را به درستی پیاده سازی نمایید. اگر بخواهیم از شروط اصلی این اقدام صحبت کنیم باید به موارد ذیل توجه کنید. همچون؛

  • فردی که قرار است ذبح گوسفند را انجام دهد باید مسلمان باشد.
  • برای انجام کار حتما از یک جسم تیز و برنده همچون؛ چاقو، شیشه، سنگ تیز و ... استفاده شود.
  • برای آن که روش صحیح ذبح گوسفند به صورت اسلامی انجام شود باید حتما 4 رگ اصلی کامل بریده شود.
  • برای انجام ذبح لازم است از زیر برآمدگی گلو کار آغاز شده و با فشار عمقی مری و دو رگ شاهرگ اطراف آن نیز به درستی بریده شود.
  • در هنگام ذبح باید به تمام دستورات توجه کنید و در نظر داشته باشید که مکروهات مختلفی که توسط علمای اعلام شده است انجام ندهید. از جمله این مکروهات می توان به؛ بریدن سر حیوان در مقابل حیوانی دیگر، بریدن نخاع قبل از جان دادن، ذبح حیوانی که پرورش دست خود شماست،ذبح حیوان قبل از ظهر جمعه و ... اشاره نمود. در نظر داشته باشید که این موارد ابدا انجام نشده تا مشکلی از نظر شرعی برای روش صحیح ذبح گوسفند شما پیش نیاید.
  • در انجام عملکرد های گفته شده هرگز تعلل نکنید. زیرا کوچکترین تعلل و تاخیری ممکن است سبب از بین رفتن بهداشت و آلوده شدن گوشت مورد نظر شود.
  • بهتر است قبل از آن که ذبح بخواهد انجام شود، فرد مورد نظر وضو داشته و به دام نیز آب و غذا داده شود. سپس برای شروع به سمت قبله و با نیت صحیح انجام شود.
  • در صورتی که به صورت "غیر عمد" قربانی و فرد ذبح کننده به سمت قبله نباشند کار درست انجام شده است و مشکل شرعی ندارد. در غیر این صورت قربانی صحیح نبوده و گوشت آن حلال نخواهد بود.

zebh3

مستحبات ذبح گوسفندان

اکنون که با روش صحیح ذبح گوسفند به خوبی آشنا شدید بهتر است از مستحبات این اتفاق نیز با خبر شوید. پیشنهاد می شود قبل از انجام این کار حتما تحقیقات لازم را به خرج دهید. از مستحباتی که بهتر است علاوه بر مواردی که در بالاتر ذکر شد بدانید؛ بستن دست و پای گوسفند قبل از ذبح، دادن آب کافی به حیوان و ... می باشد. اما بهترین راهکار برای شما که مطمئن شوید ذبح کاملا اصولی انجام می شود یا نه؛ سپردن انجام این کار به یک مرکز معتبر و فردی مناسب است. زیرا که اگر یک فرد متبحر که روزانه با انجام این امور آشنایی دارد کار را برای شما انجام دهد دیگر نگرانی برایتان نداشته و گوشت آن حلال خواهد بود.

در این صورت می توانید مطمئن باشید که تمام واجبات و مستحبات به خوبی انجام شده و از موارد مکروه در زمان ذبح به خوبی دوری شده است.

ذبح گوسفند در محل توسط دام اینجا

در این مقاله سعی شد به طور کامل به بررسی روش صحیح ذبح گوسفند پرداخته شود. اکنون شما می دانید که چه عملکردی باید پیاده سازی شود تا گوشت حیوان قربانی شده حلال شود. مرکز پخش، خرید و فروش دام زنده "دام اینجا" می تواند با اعزام قصاب در محل این اتفاق را برای شما به صورت کامل و بر اساس ذبح اسلامی انجام دهد. در این صورت دیگر هیچ دغدغه ای برای شما وجود نخواهد داشت. از دیگر خدمات این مجموعه نیز می توان به؛ فروش انواع دام زنده، تحویل دام زنده در محل، سفارش شبانه روزی و فوری، ارسال رایگان و ... را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت اشاره نمود.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

نظرات کاربران

به این صفحه امتیاز دهید
میانگین امتیاز کاربران | امتیاز 2/8 از 5 (از 43 رای)