مرکز خرید انواع دام زنده، فروش و عرضه بهترین دام با قیمت مناسب در تهران

چگونه پوست خشک شده گوسفند را نرم کنیم؟

01 اسفند ، 1401
مرکز خرید دام زنده

این که چگونه پوست خشک شده گوسفند را نرم کنیم از دغدغه هایی است که برخی از افراد با آن روبرو هستند. مخصوصا کسانی که معمولا محصولات چرمی خریداری می کنند و یا حتی کسانی که در کار تولید چرم گوسفندی هستند ممکن است بارها با شرایطی روبرو شوند که احساس کنند پوست گوسفند یا چرم آن دچار خشک شدگی شده است. در این شرایط استفاده از پوست گوسفند کمی سخت شده و حس خوبی را منتقل نمی کند. بنابراین باید به دنبال راهکاری برای نرم کردن پوست خشک شده باشیم. در این مطلب از سایت دام اینجا قصد داریم توضیح دهیم که چگونه پوست خشک شده گوسفند را نرم کنیم. همراه ما باشید.

poost1

چرا به نرم کردن پوست گوسفند نیاز داریم؟

نه تنها پوست گوسفند، بلکه به طور کلی پوست همه حیوانات تا زمانی که زنده هستند و به بدن آنها متصل است به خوبی از طرف بدن تازه و سالم نگه داشته می شود. اما بلافاصله پس از مرگ حیوان یا جدا شدن پوست از بدن او باکتری ها به پوست حمله کرده و چرخه فساد آغاز می شود. با توجه به اینکه گرما سرعت فساد را افزایش می دهد، بهتر است پوست بلافاصله پس از جدا شدن از بدن لاشه گوسفند، در مکانی سرد نگهداری شود. در این وضعیت سرعت فعالیت باکتری ها بسیار کاهش پیدا می کند.

البته روش های دیگری نیز به منظور استفاده می شود که از جمله آنها می توان به پاشیدن آب سرد بر روی پوست خشک شده گوسفند، نمک سود کردن آن و نیز قرار دادن پوست در آب نمک اشاره داشته باشیم. البته باید توجه داشته باشید که این روش ها خود می تواند به خشک شدن پوست گوسفند بسیار کمک کند. در صورت استفاده نکردن از این روش ها پوست گوسفند شرایط طبیعی خود را از دست داده و علاوه بر اینکه زودتر خشک می شود، نرم کردن آن نیز سخت تر خواهد بود.

نرم کردن پوست خشک شده گوسفند

راه های مختلفی برای نرم شدن پوست گوسفند و سایر حیوانات وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خود را دارد. در ادامه برخی از روش های نرم کردن پوست خشک شده گوسفندی را با هم مرور می کنیم.

poost2

پوست را در آب شناور کنید

پوست گوسفند در اثر ارتباط با هوای محیط سفت می شود. حتی زمانی که پوست به بدن حیوان متصل است، رطوبت و آب یکی از عوامل نرم نگه داشته شدن پوست گوسفند است. این رطوبت در زمان زنده بودن گوسفند توسط بدن او تامین می شود. به همین دلیل قبل از انجام هر کاری بهتر است ابتدا چند ساعت پوست را درون آب شناور نگه دارید تا کمی نرم شود. توجه داشته باشید که نباید از هر نوع شوینده شیمیایی استفاده کنید.

استفاده از روغن زیتون

پس از اینکه چرم را از آب خارج کردید، منتظر بمانید تا خشک شود. دقت کنید که برای نرم شدن پوست گوسفند خشک شده آن را در معرض تابش نور آفتاب قرار ندهید. پس از اینکه پوست گوسفند خشک شد کمی روغن زیتون را درون ظرف بریزید و آن را بر روی پوست خشک شده اسپری کنید. همزمان با دست نیز باید آن را مالش دهید تا روغن به خوبی به همه قسمت ها به خوبی نفوذ کند.

استفاده از روغن نارگیل

روغن نارگیل نیز نقش مهمی در نرم کردن پوست ایفا می کند. کمی روغن نارگیل را کف دست خود بریزید و سپس با استفاده از دست خود پوست را مشت و مال دهید تا روغن به همه جا نفوذ کند.

استفاده از نرم کننده های مخصوص چرم

هر چند این روش ممکن است گرانتر باشد اما یکی از راه های نرم کردن پوست گوسفند خشک شده، استفاده از نرم کننده هایی است که در صنعت چرم استفاده می شود. این نرم کننده ها متناسب با شرایط و ویژگی های چرم ساخته می شوند. بنابراین با پوست گوسفند نیز همخوانی داشته و مشکلی برای آن ایجاد نمی کند.

استفاده از محلول آب و گلیسیرین

برای استفاده از این محلول کمی گلیسیرین را در آب بریزید و پوست خشک شده را در داخل آن قرار دهید. پوست را به خوبی درون آب ورز دهید. شاید برای یک هفته لازم باشد پوست را در این آب نگهداری کنید.

استفاده از سشوار

وقتی از روغن های مختلف برای نرم کردن پوست گوسفند استفاده می کنید، می توانید در کنار آن از یک روش مکمل نیز استفاده کنید. حرارت دادن ملایم پس از روغن زدن به پوست گوسفند باعث می شود که پوست بیشتر نرم شود. البته توجه کنید که این حرارت نباید به شکل مستقیم به پوست برخورد داشته باشد، بلکه باید به شکل غیر مستقیم به آن داده شود. استفاده از سشوار بهترین روش برای انجام این کار است.

خرید دام زنده و پوست گوسفند از دام اینجا

در این مطلب تلاش شد تا به سوال چگونه پوست خشک شده گوسفند را نرم کنیم پاسخ داده شود. طبیعتا هر چه پوست گوسفند عمر بیشتری داشته و در شرایط بدتری نگهداری شده باشد نرم کردن آن دشوارتر خواهد بود. خرید دام زنده برای ذبح و استفاده از پوست آن یکی از روش های مرسوم برای استفاده از پوست گوسفند است. بهتر است گوسفندی را به این منظور خریداری کنید که از بابت نگهداری و پرورش صحیح آن مطمئن باشید. دام اینجا از مراکز معتبر فروش و خرید گوسفند زنده در شهر تهران محسوب می شود که تمامی گوسفندان قابل خرید در آن توسط دامپزشک مورد معاینه قرار می گیرند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

نظرات کاربران

به این صفحه امتیاز دهید
میانگین امتیاز کاربران | امتیاز 3/7 از 5 (از 36 رای)