مرکز خرید انواع دام زنده، فروش و عرضه بهترین دام با قیمت مناسب در تهران

فواید سیراب شیردون چیست؟

01 اسفند ، 1401
مرکز خرید دام زنده

فواید سیراب شیردون را شاید باید از بخش های دیگر یک کله پاچه کامل بیشتر دانست. سیرابی و شیردان یکی از غذاهای خوشمزه و پر طرفدار در کشورمان محسوب می شود که در همه وعده های غذایی نیز میل می شود. سیرابی به تنهایی و به همراه پاچه نیز پخته می شود اما طبق تحقیقات متخصصان تغذیه خواص سیرابی و شیردان برای بدن بیش از سایر قسمت های کله پاچه محسوب می شود. برای این که بدانید فواید سیراب شیردون چیست، توصیه می کنیم با ادامه این مطلب از سایت خرید دام زنده دام اینجا همراه باشید.

sirab1

سیراب شیردون چیست؟

شاید کمتر ایرانی را بیابید که اسم سیرابی به گوشش نخورده باشد. البه باید به این نکته هم اشاره داشته باشیم که سیرابی نه تنها در ایران که در بین سایر ملل نیز غذایی شناخته شده است. سیرابی در حقیقت لایه داخلی معده و لوزالمعده گوسفند است؛ اگر چه سیرابی گاو نیز پر طرفدار استمی باشد این عضو از بدن گاو و گوسفند قبل از تمیز کردن بوی نامطبوعی دارد و برای مصرف کردن آن لازم است حتما محتویات معده به شکل کلمب تخلیه شده و سپس به خوبی شسته شود. در ادامه خواص و مضرات سیراب شیردون را با هم بررسی می کنیم.

فواید سیراب شیردون چیست؟

این غذای محبوب خواص بسیار زیاد و متفاوتی دارد که آن را تبدیل به یک غذای مفید برای سلامت بخش های مختلف بدن کرده است. البته باید توجه داشته باشید که برای بهره مندی از خواص سیراب شیردون گوسفندی در مصرف آن زیاده روی نکرده و به اندازه آن را در رژیم غذایی هفتگی خود قرار دهید.

سیراب شیردون سرشار از پروتئین است

پروتئین یکی از مواد مغذی مورد نیاز برای بدن انسان است. بدن ما برای ایجاد ارتباطات سلولی، تعادل وضعیت مایعات، افزایش عملکرد سیستم ایمنی، نگهداری و رشد بافتی و... به پروتئین نیاز دارد. فواید سیراب شیردون گوسفندی شامل تامین مقادیر قابل توجه پروتئین نیز می شود. این غذا دارای همه 9 اسید آمینه بدن می باشد. کارشنایان توصیه می کنند که غذاهای حاوی اسید آمینه برای بدن باید در اولویتت های مصرف قرار بگیرد. سیراب شیردون گوسفندی می تواند یک راه مهم برای تامین اسید آمینه های مورد نیاز بدن باشد.

sirab2

پیشگیری از کم خونی از مزایای سیراب شیردان است

ویتامین B12 یکی از ویتامین های خون ساز در بدن محسوب می شود. یکی از انواع کم خونی، کم خونی ناشی از کمبود ویتامین های B می باشد. در صورت کم خونی تعداد گلبول های قرمز خون کاهش یافته و در نتیجه اکسیژن کافی به اندام های مختلف بدن نمی رسد. حاصل این اتفاقات ضعف و خستگی شدید بدن است. یکی از خواص سیرابی تامین ویتامین های B به خصوص B12 برای بدن است. با مصرف منظم و البته کنترل شده سیرابی با شیردان می توانید از وقوع بیماری هایی مثل کم خونی تا حد زیادی پیشگیری کنید.

سیرابی دارای سلنیوم است

از فواید سیرابی شیردون باید به سلنیوم بالای آن نیز اشاره داشته باشیم. این سطح از سلنیوم در یک وعده از این غذا می تواند تا حدود 20 درصد از سلنیوم مورد نیاز روزانه بدن ما را تامین کند. این ماده معدنی رادیکال های آزاد را خنثی کرده و به بهبود عملکرد سلولی و محافظت از سلول ها در برابر آسیب ها کمک می کند. اگر میزان سلنیوم در بدن پایین باشد، سیستم ایمنی و مغز و اعصاب انسان دچار اختلال می شود. سلنیوم به پیشگیری از برخی انواع سرطان و همچنین جلوگیری از ابتلا به بیماری های خود ایمنی تیروئید کمک می کند.

سیراب شیردان؛ منبع زینک

روی تاثیر قابل توجهی در سلامت بدن انسان دارد. روی در عملکرد سیستم ایمنی، سرعت بهبود زخم ها، افزایش میزان اسپرم، بهبود عملکرد تیروئید، سلامت چشم ها، بهبود حس چشایی و بویایی و... تاثیر مثبت دارد. این ماده همچنین مثل یک آنتی اکسیدان، از سلول های بدن در برابر رادیکال های آزاد محافظت کرده و نوعی یک سپر قوی در برابر بیماری هایی مثل سرطان محسوب می شود.

sirab3

مزایای سیراب شیردان برای لاغری

اگر در رژیم غذایی شما غذاهایی پرکالری و پر از پروتئین باشند، باعث افزایش وزن و چاقی خواهند شد. اما جالب است بدانید که سیرابی و شیردون دارای میزان پایینی از پروتئین حیوانی، کالری و چربی های مضر می باشد. به همین دلیل است که متخصصان تغذیه کمتر افراد را از مصرف سیراب شیردان منع می کنند. بنابراین می توان گفت که مصرف غذاهای کم کالری مثل سیراب شیردان می توانند نقشی اساسی در کاهش اشتها و به تبع آن کاهش وزن داشته باشند.

خواص سیراب شیردان برای معده

یکی از مهترین مزایای سیراب شیردان کمک به درمان بیماری های مربوط به دستگاه گوارش و خصوصا معده است. بسیاری از متخصصان اعتقاد دارند مصرف سیرابی و شیردون می تواند زخم معده، ورم معده و برخی دیگر از مشکلات گوارشی را برطرف کند. برخی از افراد هم اعتقاد دارند سیرابی می تواند به بازسازی پرز معده انسان کمک کند.

مضرات مصرف سیراب شیردون چیست؟

مصرف این غذا برای مبتلایان به قند خون و فشار خون بالا توصیه نمی شود. هر چند این غذا چربی پایینی دارد اما در هر صورت بهتر است کسانی که چربی بد خون بالا یا کلسترول بالا دارند در مصرف این غذا احتیاط کنند. در صورت عدم شستشوی کامل و صحیح سیرابی نیز ممکن است برخی از آلودگی ها وارد بدن شما شود. بنابراین حتما از شستشوی کامل و صحیح سیرابی ها مطمئن شوید. ضمنا عدم پخت کامل سیرابی علاوه بر اینکه باعث از بین نرفتن آلودگی ها می شود مشکلاتی را در جویدن و هضم غذا به وجود می آورد.

میزان کالری سیرابی و شیردان

افرادی که دارای رژیم های غذایی هستند می توانند با خیالی راحت از سیراب شیردون استفاده کنند. چرا که این غذا میزان کالری پایینی دارد. برای مثال در 85 گرم سیرابی پخته شده شما امکان دریافت فقط 80 کالری را دارید. در همین میزان سیرابی پخته شده 10 گرم پروتئین دریافت خواهید کرد. این غذا همچنین چربی بسیار پایینی نیز دارد اما در مقابل سرشار از آمینواسیدهای موردنیاز برای بدن است. سیراب شیردان دارای چربی نیز می باشد که البته مقدار آن بسیار کم است. این میزان چربی شامل چربی های مفید و همچنین کلسترول و اسید های چرب ترانس است.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

نظرات کاربران

به این صفحه امتیاز دهید