مرکز خرید انواع دام زنده، فروش و عرضه بهترین دام با قیمت مناسب در تهران

طرز تهیه کباب دنده با گوشت گوسفندی

16 مهر ، 1401
مرکز خرید دام زنده

طرز تهیه کباب دنده با گوشت گوسفند کار چندان سختی نیست و شما می توانید به راحتی آن را در خانه خود تهیه کنید. شاید جالب باشد که ایران از جمله کشورهایی است که در فرهنگ غذایی خود انواع کباب ها را دارد. شاید بد نباشد به کشورمان لقب پایتخت کباب دنیا را بدهیم.

از بین تمام این کباب های متنوع و لذیذ کباب دنده یکی از خاص ترین ها محسوب می شود. کباب دنده یا دنده کباب یکی از کباب های معروف کرمانشاه هم شناخته می شود. برای اشنایی با طرز پخت کباب دنده با گوشت گوسفند تا پایان همراه ما در این مطلب از سایت خرید گوسفند زنده دام اینجا باشید.

تهیه کباب دندهتهیه کباب دنده

کباب دنده یا دنده کباب چیست؟

گر چه این کباب خوش طعم و لذیذ در بخش های مختلف کشورمان پخت می شود اما بیشتر آن را به نام کرمانشاه می شناسند. این کباب شباهت زیادی به کباب شیشلیک شاندیز دارد و معمولا با گوشت دنده گوسفند یا گوساله تهیه می شود. روش های مختلف و سس های متنوع برای دنده کباب وجود دارد. این کباب که پخت آن نیاز به تبحر خاص و رعایت برخی از نکات دارد حتی در کرمانشاه نیز برای مجالس مهم پخت می شود و با نان یا برنج و به همراه سبزیجات و ماست سرو می شود.

مواد لازم برای تهیه کباب دنده برای 4 نفر

  • گوشت دنده گوسفندی: 1 کیلوگرم
  • رب گوجه فرنگی: 4 تا 5 قاشق غذاخوری
  • آب لیمو: 3 قاشق غذاخوری
  • زعفران دم شده: 3 قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل و روغن: به میزان لازم
  • پیاز، نارنج و نان (یا برنج): به میزان لازم

طرز تهیه کباب دنده گوسفندی روی زغال

برای تهیه کباب دنده با گوشت گوسفندی در ابتدا باید به سراغ گوشت دنده گوسفندی بروید. پس از تهیه گوشت دنده کباب کرمانشاه آنها را بشویید و اجازه دهید که خشک شوند. سه تا 4 عدد سیخ مخصوص کباب دنده تهیه کنید. تکه های گوشت کباب دنده را طوری به سیخ بکشید که هر سیخ 3 تا 4 تکه گوشت دنده داشته باشد.

گوشت ها به شکلی به سیخ بکشید که تعادل داشته باشند و در صورت قرار گرفتن بر روی حرارت باز نشوند. گوشت ها در یک فاصله مناسب از یکدیگر قرار دهید به طوری که هم به خوبی روی حرارت قرار گیرند و هم مغز پخت شوند.

طرز تهیه کباب دنده ایطرز تهیه کباب دنده ای

مرحله اول پخت کباب دنده ای روی زغال

اندکی روغن در یک تابه بریزید و کمی آن را روی شعله حرارت دهید تا داغ شود. پس از آن باید رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کنید. رب را بر روی حرارت کمی تفت داده تا رنگ آن کمی روشن شود. حال نمک و فلفل سیاه را به همراه زعفران دم کرده به رب اضافه کنید.

در صورت تمایل می توانید مقداری روغن کرمانشاهی نیز در این مرحله در تابه بریزید. چند دقیقه ای مواد را به خوبی هم بزنید تا یک سس غلیط بدست بیاید. سس را از روی حرارت برداشته و بقیه مراحل پخت دنده کباب کرمانشاهی را طی کنید.

مرحله دوم پخت کباب دنده ای

اگر قصد دارید که کباب ها را روی زغال بپزید باید به سراغ تهیه زغال و سرخ کردن آن بروید. پس از آماده شدن زغال ها کباب ها را آماده کنید و با استفاده از یک قاشق یا قلم مو سس تهیه شده برای دنده کباب زغالی را روی کباب ها بمالید. سعی کنید هر دو طرف کباب ها آغشته به سس شوند. سیخ های کباب را در کنار هم بر روی زغال قرار دهید و با استفاده از بادبزن تلاش کنید تا حرارت به طور مساوی به همه سیخ ها و همه تکه های کباب رسیده و کباب دنده گوسفندی مغز پخت شود.

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

بهترین گوشت برای کباب کوبیده

طرز تهیه کباب چنجه با گوشت گوسفندی

مرحله نهایی پخت دنده کباب روی منقل

به محض اینکه متوجه شدید کباب ها مغز پخت شده اند آنها را از روی حرارت بردارید و لابه لای نان قرار داده و سیخ ها را از آنها جدا کنید. از سس باقی مانده باز هم بر دو طرف کباب دنده ای گوسفندی بمالید. حالا کباب ها را در دیس سرو کنید و در کنار آن پیاز خرد شده، نارنج، نان تازه یا برنج پخته شده قرار داده و آن را سرو کنید.   

طرز تهیه کباب دنده در فر

کباب دنده را به شکل های مختلفی می توانید بپزید. شما می توانید حتی دنده کباب گوسفندی را بر روی گاز یا فر گاز خود نیز تهیه کنید. برای تهیه این غذا در فر ابتدا چند گوجه فرنگی را حلقه ای برش دهید و در کف ظرف مورد نظر خود بچینید. بر روی گوجه فرنگی ها نیز پیاز های حلقه شده بچینید. سس تهیه شده را بر روی گوشت کباب دنده بمالید و آنها را در ظرف بر روی پیازها بچینید.

دمای فر را روی 250 درجه سانتی گراد تنظیم کنید و کباب ها را به مدت 2 ساعت در فر قرار دهید. پس از این مد زمان ظرف را خارج کرده و کباب ها را برگردانید تا طرف دیگر ان نیز پخته شود. نیم ساعت یا یک ساعت دیگر زمان لازم است تا دنده کباب گرمانشاهی در فر شما آماده شود. نوش جان!

طرز تهیه کباب دنده ای با گوشت گوسفندی تازهطرز تهیه کباب دنده ای با گوشت گوسفندی تازه

تهیه گوشت کباب دنده گوسفندی از دام اینجا

امیدواریم از آموزش طرز تهیه کباب دنده گوسفندی استفاده لازم را برده باشید و بتوانید با استفاده از آن طعم این غذای اصیل ایرانی را در کنار خانواده خود بچشید. برای تهیه گوشت کباب دنده ای بهتر است فروشگاه های معتبر را انتخاب کنید. دام اینجا به عنوان یکی از بزرگترین عرضه کنندگان انواع گوشت گوسفندی در شهر تهران شناخته می شود که با استفاده از آن می توانید انواع گوشت گوسفندی را با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت دام زنده تهیه نمایید. توجه داشته باشید که تمام گوشت های عرضه شده دام اینجا کشتار روز می باشند.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

نظرات کاربران

به این صفحه امتیاز دهید