مرکز خرید انواع دام زنده، فروش و عرضه بهترین دام با قیمت مناسب در تهران

آشنایی با تفاوت گوشت گوسفند و بز

22 آذر ، 1400
مرکز خرید دام زنده

وجود تفاوت گوشت گوسفند و بز باعث می شود ما بتوانیم طعم ها و رنگ های گوناگونی در غذا را تجربه کنیم و از تک تک آنها لذت بسیار ببریم. گوشت گوسفند دارای ویژگی هایی می باشد که برخی از آنها در گوشت بز نیز قابل مشاهده است و تعدادی دیگر تنها منحصر به خود آن می باشند. رنگ گوشت بز و رنگ گوشت گوسفند از جمله تفاوت های اصلی این دو نوع گوشت می باشند.

تفاوت گوشت گوسفند و بز را به طور مختصر

  • رنگ گوشت بز به نسبت رنگ گوشت گوسفند کمی تیره تر می باشد و بعد از تکه کردن آن، همچنان حالت و رنگ قبلی خود را به خوبی حفظ می کند.
  • چربی گوشت از دیگر تفاوت های اصلی این دو نوع گوشت می باشد. در گوشت بز معمولا به سبب وجود مقدار چربی کمتر، شما شاهد بافت سخت تری در گوشت خواهید بود اما در مقابل در نوع گوسفندی، چربی به مقدار بیشتری قابل مشاهده می باشد و بعد از پخت، نرم تر خواهد شد.
  • میزان پروتئین در گوشت بز بیشتر است، در نتیجه برای عزیزانی که می خواهند رژیم لاغری بگیرند و یا اینکه تمایل به مصرف بیشتر پروتئین دارند، گوشت بز مناسب تر از گوشت گوسفندی می باشد.
  • معمولا بز در انتخاب غذا وسواس خاصی دارد و به همین دلیل هر غذایی را مصرف نمی کند. اگر بز ها را به چرای مخصوص ببرید، آنها تنها غذایی را مصرف می کنند که خودشان می خواهند، به همین دلیل در گوشت آنها انگل و باکتری کمتری دیده می شود.
  • پروتئین گوشت ها به ژنتیک حیوانات هم بستگی دارد.
  • تفاوت گوشت های قرمز در هر نوعی که باشند، قابل بررسی می باشند و شما می توانید خیلی سریع و راحت آنها را از یکدیگر تشخیص دهید.
  • رطوبت گوشت گوسفندی به نسبت گوشت بز بیشتر می باشد و ما می توانیم با آن را به خوبی احساس کنیم.
  • طبق تحقیقات انجام شده زمانی که حیوانات در فصل جفت گیری خود هستند، به سبب تولید هورمون ها، ممکن است که طعم گوشت متفاوتی داشته باشند و این بز به فراوانی دیده می شود.
  • تفاوت گوشت گوسفند و بز به ما یادآور می شود که هر کدام برای بخشی از بدن مناسب می باشند.

تفاوت گوشت گوسفند و بزتفاوت گوشت گوسفند و بز

آیا وجود تفاوت گوشت گوسفند و بز در میزان خرید افراد تاثیر می گذارد؟

وجود تفاوت گوشت گوسفند و بز از دلایل مهم تفاوت در فروش این محصولات می باشد. معمولا وقتی شما به کشتارگاه مراجعه می کنید و برای بار اول از یک نوع گوشت خاصی خرید می کنید، تنها به تجربیات افراد حاضر در آنجا بسنده می کنید اما برای دفعات بعدی همان محصولی را خریداری می کنید که خودتان خوشتان آمده است و این در اثر وجود ویژگی های به خصوص در گوشت ها ایجاد می شود. مردم بر اساس شرایط مالی و مزاجی که دارند خرید می کنند. بوی نامطبوع در گوشت گوسفندی کمتر می باشد و همین سبب می شود افرادی که به بو حساسیت دارند این گوشت را ترجیح دهند.

خواص گوشت گوسفندی و بز

با وجود تفاوت گوشت گوسفند و بز، ما می توانیم در هر دو موارد مشترک زیادی را هم ببینیم که مهمترین آن، همان ویتامین هایی می باشد که به تعداد خیلی بالا وجود دارند. این مواد مغذی به شکل زیر می باشند:

  • آهن در هر دو گوشت به مقدار خیلی زیادی دیده می شود، چرا که در هر دو خون وجود دارد و همین کمک می کند که آهن سریعتر و راحت تر به شما برسد.
  • دارای مواد آنتی اکسیدانی می باشند. این مواد بستر درمان بیماری های زیادی را فراهم می کنند و اجازه می دهند که با روش هایی که عوارض خیلی کمتری هم دارند، درمان پیدا کنیم.
  • باعث تنظیم هورمون های شما می شوند، البته اگر بتوانید نوع ارگانیک این گوشت ها را تهیه کنید.
  • فولیک اسید در گیاهان سبز رنگ و گوشت های قرمز بیشتر دیده می شود که خوشبختانه در مورد هر دو نوع گوشت این امر صدق می کند.
  • قبل از خرید به تفاوت گوشت گوسفند و بز توجه کنید و سپس آن را قطعی کنید، چرا که برای بهره مندی از خواص آنها باید نوع تازه را تهیه کنید. گوشت فاسد می تواند سیستم گوارش را به طور کامل به هم بریزد.
  • از دیگر مزیت های تفاوت در گوشت گوسفند و بز این است که به ما اجازه می دهد از هر کدام برای درمان خاصی استفاده کنیم، برای مثال گوشت گوسفندی برای بهبود وضعیت بیمار بعد از جراحی های سنگین مناسب می باشد و گوشت بز برای افرادی که دچار کلسترول بالا شده اند و از دیابت رنج می برند.
  • گوشت بز ترمیم زخم ها را سرعت می بخشد.

خواص گوشت گوسفندی و بزخواص گوشت گوسفندی و بز

استفاده مداوم از گوشت بز و گوسفندی مشکلی ایجاد می کند؟

استفاده بیش از حد از هر محصولی می تواند در کنار رساندن خواص، عوارضی هم داشته باشد، به همین دلیل توصیه ما این است که در هفته سه بار از این نوع گوشت، یعنی گوشت قرمز استفاده کنید تا مشکلی ایجاد نشود.

میزان دوام گوشت گوسفندی بیشتر است یا گوشت بز؟

تفاوت گوشت گوسفند و بز نشان می دهد که گوشت بز می تواند تنها برای نهایتا یک روز بیشتر سالم بماند و این به خاطر بافت خشکی می باشد که در آن قابل مشاهده است. سعی کنید آنها را به طور حتم در فضای سردی مانند فریزر نگهداری کنید تا دچار خون مردگی نشود و سالم بمانند. تفاوت گوشت گوسفند و بز در کنار دوام، در قیمت ها هم دیده می شود.

تعیین قیمت گوشت ها

تفاوت گوشت گوسفند و بز به ما یادآوری می کند که تنها مزه و شکل ظاهری این محصولات نمی توانند تعیین کننده میزان فروش باشند، بلکه قیمت محصولات هم در این زمینه بی نقش نیستند. توجه کنید که گوشت گوسفندی از قیمت بیشتری برخوردار می باشد. پروتئین گوشت ها هر چه بالاتر باشند، قیمت محصولات کمتر می شوند، چربی گوشت نیز عکس پروتئین عمل می کند و قیمت را بالا می برد.

تفاوت گوشت گوسفندی و بزتفاوت گوشت گوسفندی و بز

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

نظرات کاربران

به این صفحه امتیاز دهید
میانگین امتیاز کاربران | امتیاز 5 از 5 (از 31 رای)