مرکز خرید انواع دام زنده، فروش و عرضه بهترین دام با قیمت مناسب در تهران

مدت زمان نگهداری گوشت گوسفندی در فریزر

18 خرداد ، 1400
مرکز خرید دام زنده

مدت زمان نگهداری گوشت گوسفندی در فریزر به عواملی مانند دمای فریزر و نحوه نگهداری آن بستگی دارد. یکی از عادت های بد ما افراد فریز کردن گوشت های گوسفندی در فریزر به مدت طولانی در فریزر است. این عادت بسیار اشتباه است زیرا اگر در دمای مناسب و به صورت صحیح فریز نشود، گوشت گوسفندی کپک می زند و می تواند عاملی برای مبتلا شدن به بیماری های ویروسی باشد. بطور میانگین اگر دمای فریزر مناسب باشد، مدت زمان نگهداری گوشت گوسفندی در فریزر بین شش تا دوازده ماه است اما توصیه می شود، گوشت گوسفند را به این مدت زمان فریز نکنید. ما در این مطلب قصد داریم دما و مدت زمان نگهداری گوشت گوسفندی در فریزر را برای شما توضیح دهیم تا بصورت صحیح گوشت را فریز کنید و دچار بیماری های ویروسی نشوید. اگر به دنبال راهی صحیح برای فریز کردن گوشت های گوسفندی هستید این مطلب را مطالعه کنید.

مدت زمان نگهداری گوشت گوسفندی در فریزر به چه عواملی بستگی دارد؟

برای نگهداری صحیح گوشت گوسفندی در فریزر باید دمای فریزر را تنظیم کنید و همچنین نحوه بسته بندی را به درستی انجام دهید. اگر موارد گفته شده را رعایت کنید شما می توانید گوشت گوسفند را به مدت 6 تا 12 ماه در فریزر نگهداری کنید. دمای مناسب برای فریز کردن گوشت گوسفندی 12 تا 18 درجه سانتی گراد است اگر دمای فریزر از دمای گفته شده پایین تر باشد، کیفیت گوشت پایین می آید و همچنین اگر دما بالا تر برود، گوشت گوسفندی به درستی منجمد نمی شود.

برای بسته بندی گوشت های گوسفندی، مراقب باشید در نایلون هوا باقی نماند زیرا اگر هوای اضافی در نایلون وجود داشته باشد، گوشت گوسفندی به خوبی فریز نمی شود و کیفیت خود را از دست می دهد. اگر یخ بسته های گوشت شما آب شد، فورا آن را مصرف کنید و از فریز کردن مجدد آن جدا خودداری کنید زیرا ماده معدنی خود را از دست می دهند.

مدت زمان نگهداری گوشت گوسفندی در فریزر

مدت زمان نگهداری گوشت گوسفندی در فریزر

مدت زمان نگهداری گوشت گوسفندی در فریزر به صورت چرخ کرده

 یکی از مواد غذایی پروتئینی در برنامه غذایی ما، گوشت گوسفندی است. شرایط نگهداری از گوشت چرخ کرده نسبت به سایر مواد متفاوت است. برای نگهداری صحیح گوشت گوسفندی چرخ کرده به همان دمایی که گفتیم( 12 تا 18 درجه سانتی گراد) نیاز است در این صورت شما می توانید گوشت چرخ کرده را به مدت 2 تا 3 ماه در فریزر نگهداری کنید. اگر مدت زمان نگهداری بیشتر شود، گوشت گوسفند املاح موجود در خود را از دست می دهد و دیگر فوایدی برای بدن ندارد. هنگامی که قصد دارید گوشت چرخ کرده را یخ زدایی کنید آن را در یخچال قرار دهید تا آهسته یخ زدایی شود. آب قرمز گوشت که از طریق یخ زدایی بدست می آید، دور نندازید و از آن استفاده کنید زیرا تمام املاح و پروتئین گوشت در آن آب نهفته است.اگر مدت زمان نگهداری گوشت گوسفندی در فریزر  را رعایت نکنید، ممکن است گوشت شما فاسد شود و لکه های سفید رنگی بر روی آنها ظاهر شود. اما این سوال برایمان پیش می آید که لکه های سفید ایجاد شده بر روی گوشت گوسفندی نشانه چیست؟

مدت زمان نگهداری گوشت گوسفندی چرخ کرده در فریزر

مدت زمان نگهداری گوشت گوسفندی چرخ کرده در فریزر

لکه های سفید ظاهر شده بر روی گوشت گوسفندی فریز شده نشانه چیست؟

ممکن است بسیاری از شما لکه های سفیدی را بر روی بسته های گوشت گوسفندی فریز شده دیده باشید و ندانید این لکه ها نشانه چیست؟ اگر گوشت های گوسفندی را به درستی فریز نکنید و نایلون دارای سوراخ باشد، آب سطح گوشت تبخیر می شود. با تبخیر شدن آب گوشت، لکه های سفید بر روی بسته بندی و گوشت ظاهر می شوند. نگران نباشید این لکه ها نشانه فساد نیستند و شما می توانید از گوشت گوسفندی استفاده کنید. اما اگر نکات و مدت زمان نگهداری گوشت گوسفندی در فریزر را رعایت نکنید گوشت گوسفند فاسد می شود. علائم گوشت گوسفندی فاسد را در ادامه برای شما خواهیم گفت.

مطالب بیشتر ما را از دست ندهید

علائم گوشت گوسفندی فریز شده فاسد، چیست؟

اگر مدت زمان نگهداری گوشت گوسفندی در فریزر  را رعایت نکنید، گوشت فاسد می شود و عوارض بسیار زیادی برای بدن دارد. همانطور که همه ما می دانیم مصرف زیاد گوشت های قرمز برای بدن مضر هستند و اگر این گوشت ها فاسد شوند، زیان آنها چندین برابر خواهد شد. از علائم گوشت های فاسد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تغییر کردن رنگ گوشت

  • بوی بد و غیر قابل استشمام

  • لزج بودن گوشت

  • چروکیده شدن بافت گوشت

  • استشمام بوی غیر طبیعی در گوشت

  • کپک زدن سطح گوشت

علائمی که نام بردیم از شایع ترین علائم فساد گوشت در صورت رعایت نکردن مدت زمان نگهداری گوشت گوسفندی در فریزر  است.

علائم گوشت گوسفندی فریز شده فاسد

علائم گوشت گوسفندی فریز شده فاسد

رعایت کردن نکات بهداشتی برای ماندگاری بیشتر گوشت در فریزر

یکی از نکاتی که باعث ماندگاری بیشتر گوشت گوسفندی در فریزر می شود، رعایت کردن بهداشت گوشت، قبل از فریز کردن است. بهتر است مدت زمانی که برای شستن و بسته بندی گوشت انجام می دهید، طولانی نباشد. پیش از فریز  کردن گوشت های گوسفندی ابتدا چربی گوشت را کاملا جدا کنید و بعد از آن گوشت را با آب ولرم بشویید. این نکته قابل ذکر است که شستشوی گوشت گوسفند، میکروب ها را از بین نمی برد.

نکات بهداشتی برای ماندگاری بیشتر گوشت در فریزر

نکات بهداشتی برای ماندگاری بیشتر گوشت در فریزر

چه مدت زمان پس از یخ زدایی احتمال فاسد شدن گوشت وجود دارد؟

به این نکته دقت کنید که به هیچ عنوان گوشت نباید برای مدت زمانی طولانی بیرون از فریزر و یخچال بماند. اگر دمای محیط مساعد باشد، گوشت را می توان به مدت دو ساعت در بیرون از یخچال قرار داد و پس از آن فاسد می شود. ولی اگر دمای محیط بالا و گرم باشد، گوشت به سرعت فاسد و در برخی از موارد مزه گوشت ترش می شود. اگر به دنبال روشی صحیح برای نگهداری از گوشت گوسفند در فریزر هستید نکاتی را که گفتیم رعایت کنید.

فاسد شدن گوشت بعد از یخ زدایی

فاسد شدن گوشت بعد از یخ زدایی

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

نظرات کاربران

به این صفحه امتیاز دهید
میانگین امتیاز کاربران | امتیاز 3/7 از 5 (از 33 رای)