مرکز خرید انواع دام زنده، فروش و عرضه بهترین دام با قیمت مناسب در تهران

گوشت گوسفندی مخصوص برای قورمه سبزی

30 تیر ، 1401
مرکز خرید دام زنده

گوشت گوسفندی مخصوص برای قورمه سبزی چه قسمت هایی از گوسفند است؟ قرمه سبزی یکی از غذاهای محبوب ایرانی ها محسوب می شود که آوازه آن حتی فراتر از مرزهای کشورمان نیز رسیده است. یکی از دغدغه های بسیاری از قرمه سبزی دوستان این است که چطور قورمه سبزی خوشمزه تری را تهیه کنند.

در این میان گوشت استفاده شده در این غذا نیز اهمیت ویژه ای دارد. به همین دلیل است که برخی از افراد به دنبال پیدا کردن بهترین بخش گوشت گوسفندی برای قورمه سبزی و طریقه طبخ آن هستند. این مطلب از سایت گوسفند زنده دام اینجا به معرفی بهترین گوشت گوسفندی برای قورمه سبزی می پردازد.

گوشت گوسفند مخصوص قورمه سبزیگوشت گوسفند مخصوص قورمه سبزی

بهترین گوشت گوسفندی مخصوص برای قورمه سبزی از لحاظ ارزش غذایی

در بین انواع گوش گوسفندی، گوشت بره از اهمیت و ارزش غذایی بالاتری نسبت به سایر انواع گوشت برخوردار است. البته ویژگی های خاص این گوشت مثل تردی و خوشمزگی آن نیز در اقبال به آن بی تاثیر نیست. گوشت بره برای قرمه سبزی حداقل میزان چربی و بیشترین بازدهی گوشتی و بالاترین قابلیت هضم در دستگاه گوارش را دارد.

گوشت بره همچنین تمامی اسیدهای آمینه ضروری برای بدن را تامین می کند. این گوشت خوش طعم و کم چربی میزان قابل توجهی از پروتئین، کلسیم، فسفر و آهن دارد و از ویتامین های گروه B غنی می باشد.

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

خواص مغز گوسفندی

بهترین گوشت برای استیک

انواع گوشت گوسفندی برای قورمه سبزی

می توان انواع گوشت گوسفندی و گوشت بره را به عنوان گوشت خورشت قررمه سبزی استفاده کرد. این گوشت ها عموما از گوسفندان اهلی و پرورشی بدست می آید. یکی از مواردی که در کیفیت گوشت گوسفند تاثیرگذار است، سن گوسفند است. معمولا هر چه گوسفند جوان تر باشد، کیفیت گوشت آن بهتر است.

گوشت بره های جوانتر نسبت به گوسفندان دو ساله روشن تر، نرمتر و خوشمزه تر است. توجه داشته باشید که گوسفند نر ممولا گوشت خوش پخت تر و خوشمزه تری دارد. گوشت گوسفندی به چند دسته زیر تقسیم بندی می شود.

انواع گوشت گوسفندی برای قورمه سبزیانواع گوشت گوسفندی برای قورمه سبزی

گوشت بره برای قورمه سبزی

بره به گوسفندانی گفته می شود که سن انها از 12 ماه کمتر بوده و دندان نیز ندارند. گوشت بره گوسفندی روشن، صورتی رنگ، کم چربی و لطیف است. این گوشت خوش طعم زود می پزد و نسبت به سایر انواع گوشت طعم بهتری دارد.

گوشت قوچ و میش

اگر یک گوسفند بیشتر از دو دندان نداشته باشد، به گوشت تهیه شده از بدن آن، گوشت هاگست می گویند. اما اگر گوسفند بیش از دو دندان دایمی داشته باشد، در صورتی که نر باشد به آن قوچ و در صورتی که ماده باشد، به آن میش می گویند. رنگ گوشت این دسته از گوسفندان قرمز روشن است.

بهترین گوشت گوسفندی مخصوص خورشت قرمه سبزی چیست؟

طبیعتا بین تمام گوشت های گوسفندی، گوشت بره برای تهیه هر خوراکی اعم از خورشت قرمه سبزی و... مناسب ترین گزینه است. اما هر بره یا گوسفند در قسمت های مختلفی از بدن خود دارای عضلات (گوشت) است و ویژگی های هر کدام از این بخش ها نیز متفاوت است.

معمولا برای تهیه کباب از بهترین و ذیذترین نوع گوشت ها استفاده می شد اما برای خورشت ها از بخش هایی از گوسفند استفاده می شود که شاید از نظر کیفیت درجه 2 محسوب شود. در هر صورت بهترین گوشت گوسفندی برای قرمه سبزی می تواند یکی از بخش های مختلف گوسفند باشد که در ادامه آن ها را معرفی می کنیم.

بهترین گوشت گوسفندی مخصوص خورشت قرمه سبزیبهترین گوشت گوسفندی مخصوص خورشت قرمه سبزی

گوشت ران گوسفندی

گوشت ران گوسفند نسبت به سایر بخش های گوسفند خشک تر، دارای چربی کمتر و سفت تر می باشد. خشکی گوشت ران آن را تبدیل به یکی از بهترین بخش های گوشت برای انواع غذاهای خورشتی نظیر قورمه سبزی می کند. توجه داشته باشید در صورتی که از گوشت ران بره استفاده می کنید، امکان آب شدن و کوچک شدن آن در طی مراحل پخت وجود دارد.

گوشت ماهیچه گوسفندی

ماهیچه نیز یکی از خوشمزه ترین نوع گوشت های گوسفندی است که معمولا در تهیه انواع خورشت از آن استفاده می شود. اگر از ماهیچه در قرمه سبزی خود استفاده کنید، خورشتی لذیذ، پر لعاب و خوش طعم خواهید داشت و ماهیچه چربی بسیار کمی دارد و می توان گفت گوشت لخم است. اما یک نکته ی منفی در مورد ماهیچه، دیرپز بودن آن نسبت به سایر انواع گوشت است.

گوشت سرسینه و سردست گوسفندی مخصصو قورمه سبزی

یکی دیگر از گزینه های گوشت گوسفندی مخصوص برای قورمه سبزی، گوشت سرسینه است. این گوشت دارای دنده و استخوان است. اگر دوست دارید از لعاب جوشیدن استخوان نیز در خورشت قرمه سبزی بهره ببرید، گوشت سر سینه یکی از بهترین ها محسوب می شود. این گوشت مربوط به زیر شکم گوسفند و قسمت جلو قفسه سینه است. گوشت سردست هم برای تهیه خورشت ها مناسب است. سردست شامل یک سوم گردن، دنده و دست است.

گوشت گوسفندی مناسب قورمه سبزیگوشت گوسفندی مناسب قورمه سبزی

گوشت گردن و دنده گوسفندی

گوشت گردن و دنده گر چه بسیار خوش خور و خوش طعم است اما معمولا در تهیه قرمه سبزی از آن استفاده نمی شود. اما شما می توانید این نوع گوشت ها را در کنار سایر انواع گوشت در خورشت قورمه سبزی خود قرار دهید تا طعم بهتری به غذای شما ببخشد. گوشت دنده پرچرب و نرم است و قرمه سبزی را چرب تر می کند.

توجه داشته باشید که گوشت فیله و راسته معمولا برای کباب کردن استفاده می شوند و برای خورشت قرمه سبزی مناسب نیست. اما برخی افراد در قرمه سبزی از گوشت چرخ کرده استفاده می کنند. در این صورت تفاوتی ندارد که چه نوع گوشتی برای چرخ کردن و استفاده در قرمه سبزی استفاده شود.

خرید گوشت گوسفندی برای قرمه سبزی از دام اینجا

امیدواریم پاسخ سوال خود در مورد بهترین گوشت گوسفندی برای قورمه سبزی را یافته باشید. شهروندان تهرانی می توانند برای تهیه گوشت با کیفیت مورد نظر خود با ا اینجا تماس گرفته تا بهترین گوشت را با بالاترین کیفیت در درب منزل خود دریافت کنند. دام اینجا همچنین خدماتی مثل ارسال دام زنده، فروش دام، اعزام به محل با قصاب و همچنین سفارش شبانه روزی را نیز برای ساکنین شهر تهران ارایه می دهد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

نظرات کاربران

به این صفحه امتیاز دهید
میانگین امتیاز کاربران | امتیاز 3 از 5 (از 32 رای)