مرکز خرید انواع دام زنده، فروش و عرضه بهترین دام با قیمت مناسب در تهران

مهمترین نکات خرید گوسفند زنده چیست

30 فروردین ، 1401
مرکز خرید دام زنده

در صورتی که قصد خرید گوسفند زنده را دارید باید توجه داشته باشید که برای خرید گوسفند نیازمند آگاهی از مهمترین نکات خرید گوسفند زنده هستید تا در نهایت با توجه به هدفی که دارید بتوانید بهتر و مناسب ترین گوسفند زنده را خریداری کنید. در این مقاله در مرکز خرید دام زنده قصد داریم که به ارائه اطلاعاتی در رابطه با مهمترین نکات خرید گوسفند زنده اشاره داشته باشیم تا از طریق آشنایی با این نکات بتوانید خرید مطمئنی داشته باشید.

مهمترین نکات خرید گوسفند زنده

از سخت‌ ترین خریدهایی که همواره وجود دارد، مربوط به خرید گوسفند زنده است چرا که به مانند بسیاری از محصولات و کالاها براحتی امکان تشخیص مناسب ترین و با کیفیت ترین گوسفند بر اساس اهداف خرید وجود ندارد. برای خرید گوسفند زنده باید خودتان از تجربه و تخصص کافی در شناخت گوسفندان برخوردار باشید و یا این که از کسی دیگر در این زمینه کمک در خواست داشته باشید.

با این وجود در صورت آشنایی با مهمترین نکات خرید گوسفند زنده می توانید از مهارت لازم و کافی جهت خرید گوسفنده زنده مناسب برخوردار باشید. از جمله مهمترین نکات خرید گوسفند زنده که باید مورد توجه باشد این است که باید از علائم گوسفند سالم آگاهی داشته باشید.

در این میان به وزن گوسفند توچه داشته باشید. حرکات و نوع رفتار گوسفند از جمله در حین غذا خوردن را تحت نظر قرار بدهید. در صورتی که از طریق مهمترین نکات خرید گوسفند زنده موفق به شناسایی گوسفند سالم شدید  در این صورت لازم است که در مورد قیمت های بازار نیز اطلاعات لازم را بدست آورید تا در نهایت بتوانید مناسب‌ ترین خرید را با توجه به نیازی که دارید داشته باشید.

نکات مهم خرید گوسفند زندهنکات مهم خرید گوسفند زنده

خرید از مراکز معتبر از مهمترین نکات خرید گوسفند زنده

از مهمترین نکات خرید گوسفند زنده این است که در صورتی که قصد خرید گوسفند را دارید از مراکز خرید معتبر، اقدام کنید. به طور کلی گوسفندانی که از مراکز تحت نظارت وزارت بهداشت خریداری می شوند و مهر استاندارد دارند گوسفند های با کیفیتی هستند.

در خرید این گوسفند ها دقت داشته باشید که باید سرحال و سرزنده باشند و همچنین وزن آنها نیز مناسب باشد. در هنگام خرید حتما امتحان کنید و ببینید که پشم های گوسفندان باید در جای خود محکم باشند و به آسانی کنده نشوند. پلاک سلامت نیز از ضروریات خرید گوسفند از مراگز معتبر است. همچنین دقت داشته باشید که در دهان گوسفند ترشحات زیادی دیده نشود. با توجه به این نکات می توانید از خرید مناسب اطمینان حاصل کنید.           

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

اجزای حرام گوسفند کدامند؟

زمان مناسب خرید دام زنده برای پرواربندی

طرز شستن گوشت گوسفند، گوساله مرغ و ماهی

توجه به وزن کاذب از مهمترین نکات خرید گوسفند زنده

از مهمترین نکات خرید گوسفند زنده که باید مورد توجه باشد مربوط به وزن گوسفند است. وزن گوسفند نقش مهم و اساسی در افزایش قیمت نهایی خواهد داشت. برخی از افراد که برای خرید گوسفندان اقدام می کنند معیار خود را وزن گوسفند قرار می دهند و بر اساس آن نیز هزینه ای را پرداخت می کنند اما در این میان افراد سودجو وارد می شوند و از طریق القای وزن کاذب به گوسفند، وزن آن را بالا برده و از خریدار هزینه بیشتری دریافت می کنند.

این افراد به گوسفندانی که قصد فروششان را دارند نمک می دهند که تشنگی آن را در پی دارد و به همین دلیل این گوسفندان به صورت مداوم آب می خورند که نتیجه آن بالا رفتن وزن کاذب گوسفندان و تحمیل هزینه بیشتر برای خریداران است. برای همین منظور در حین خرید باید این موضوع را مورد توجه قرار دهید. برای این که مطمئن شودید که مورد سودجویی قرار نگرفته اید، در دو روز مختلف گوسفند را وزن کنید در این بازه زمانی، افزایش وزن تغییر چندانی نخواهد داشت لذا براحتی می توان کاذب بودن وزن را شناسایی کرد.

توجه به شکل ظاهری گوسفند از نکات مهم خرید گوسفند زنده

یکی دیگر از نکات مهم خرید گوسفند زده، مربوط به شکل ظاهری گوسفندان است. زمانی که برای خرید گوسفند اقدام می کنید در ابتدا به چشم های گوسفند دقت داشته باشید. چشم های گوسفندی که سالم است براق و شفاف خواهد بود. چشم هایی که تو رفتگی زیاد و یا بیرون زدگی زیادی داشته باشند می تواند بیانگر بیماری باشد.

مورد دیگری که وجود دارد به وضعیت آب دهان و بزاق می باشد. دهان گوسفند را بررسی کنید تا دارای کف نباشد و در حین حرکت دادن نیاز باید بدون مشکل این عمل صورت پذیرد. نکته دیگر مربوط به موها و پشم های گوسفندان است که باید دقت داشته باشید که سرتاسر گوسفند یک شکل و یکدست باشد. در پوست گوسفندان باید هیچ گونه زخم، خراش و خونریزی وجود نداشته باشد.

مهمترین نکات خرید گوسفند زندهمهمترین نکات خرید گوسفند زنده

توجه به حرکات و رفتار های گوسفند از نکات ضروری خرید گوسفند زنده

علاوه بر این که در خرید گوسفند، ویژگی های ظاهری آن دارای اهمیت است باید ویژگی های رفتاری نیز مورد توجه باشد. در واقع توجه به ویژگی های رفتاز از مهم ترین نکات خرید گوسفند زنده به حساب می آید. گوسفند باید همیشه نشخوار کند.

همچنین گوسفندان باید دائما در حال تحرک باشند به گونه ای که وقتی حشره های بر روی گوش آنها نشست با واکنش سریع سعی در دور کردن آنها داشته باشند. گوسفندانی که گله را همراهی می کنند و در تبعیت آنها هستند، گوسفندان سالمی می باشند. توجه به مدفوع گوسفند نیز می تواند نشانی از سالم بودن گوسفند باشد در این صورت سفتی بیش ازحد و یا نرمی بیش از اندازه می تواند علامتی از بیماری باشد. دمای بدن گوسفند بسیار مهم است و باید بین 38 تا 39.5 درجه باشد.

توجه به جنس گوسفند در هنگام خرید

جنس گوسفند نیز می تواند از نکات مورد توجه در حین خرید باشد، در مراکز فروش گوسفند های ماده و نر به فروش می رسند که با هم تفاوت هایی دارند در بیشتر موارد گوسفند های نر برای فروش وجود دارد این گوسفندها جثه بزرگتر و وزن بیشتری دارند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

نظرات کاربران

به این صفحه امتیاز دهید
میانگین امتیاز کاربران | امتیاز 5 از 5 (از 31 رای)