مرکز خرید انواع دام زنده، فروش و عرضه بهترین دام با قیمت مناسب در تهران

آشنایی با ویژگی های شیر بز و تفاوت آن با شیر گوسفند

30 فروردین ، 1401
مرکز خرید دام زنده

آشنایی با ویژگی های شیر بز و تفاوت آن با شیر گوسفند موجب خواهد شد که بسیاری از مردم برای استفاده از شیر بز ترغیب شوند، چرا که شیر بز از جمله فرآورده هایی است که از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار است و بسیاری از مردم از آن غفلت دارند. شیر بز به صورت سنتی و پاستوریزه در دسترس است و شما براحتی می توانید این محصول را تهیه کرده و از فواید بیشمار آن بهره مند شوید.

شناخت ویژگی های شیر بز و تفاوت آن با شیر گوسفند بدین معنی است که مصرف شیر بز نیز در کنار سایر شیرها از جمله شیر گاو و گوسفند در دستور کار قرار گیرد چرا که هر کدام از این شیرها از فواید خاص و منحصربفردی نیز برخوردار هستند. جهت آشنایی بیشتر با ویژگی های شیر بز و تفاوت آن با شیر گوسفند تا انتهای مقاله ما را در مرکز خرید و فروش دام زنده در تهران همراهی کنید.

آشنایی با ویژگی شیر بز

شیر بز از طبع سردی برخوردار است و به دلیل ترکیبات مغذی که در آن وجود دارد عامل مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن به حساب می آید. مهم ترین ویژگی شیر بز شاید میزان بالای کلسیم است. کسانی که کمبود کلسیم در بدن خود دارند، دچار پوکی استخوان هستند و یا به دنبال تقویت استخوان های خود هستند می توانند شیر بز را در رژیم غذایی خود قرار بدهند. کسانی که دچار شکستگی استخوان شده اند برای ترمیم سریعتر استخوان های خود می توانند از این شیر بهره ببرد.

تصور اشتباهی که در مورد ویژگی شیر بز وجود دارد این است که این شیر مانع جذب آهنم می شود در حالی که شیر بز می تواند فقر آهن را نیز برطرف کند. نکته جالبی که در مورد شیر بز وجود دارد این است که به لحاظ ترکیبات شباهت زیادی به شیر مادر دارد. در این شیر ترکیباتی به نام الیگوساکارید وجود دارد که سبب شده است خواصی مشابه خواص شیر مادر داشته باشد.

از دیگر ویژگی های شیر بز داشتن هورمون های حداقلی است که مصرف آن می تواند فاقد عوارض باشد. مقدار قند حل شده در شیر بز نیز بسیار کم است لذا کسانی که به قند حساسیت دارد می توانند استفاده از این شیر را در دستور کار قرار دهند. مواد مغذی فراونی که شیر بز دارد موجب شده است که یک شیر با خاصیت بالا محسوب شود.

شیر بز و خواص آنشیر بز و خواص آن

ویژگی های شیر بز و تفاوت آن با شیر گوسفند

برشمردن ویژگی های شیر بز و تفاوت آن با شیر گوسفند این اهمیت را دارد که بسیاری از افراد با این شیر آشنا می شوند و به مانند سایر شیرها مصرف آن را نیز در دستور کار خود قرار می دهند. ویژگی های شیر بز و تفاوت آن با شیر گوسفند در موارد ی بسیار بارز است لذا شما در صورتی که نیازمند مواد مغذی خاص و یا یک ویژگی خاص باشید ضرورت دارد که شیر بز را مصرف کنید.

از مهم ترین ویژگی های شیر بز و تفاوت آن با شیر گوسفند در مواردی از قبیل میزان چربی، میزان لاکتوز و همچنین عناصر مغذی موجود است که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

ویژگی های شیر بز و تفاوت آن با شیر گوسفند  به لحاظ چربی

از مهم ترین تفاوت شیر بز و گوسفند می توانیم به میزان چربی اشاره داشته باشیم. در قیاس با شیر گوسفند، شیر موز دارای چربی کم تری است. برای کسانی که همواره دنبال مصرف شیرهای کم چرب هستند و برنامه غذایی کم کالری برای کاهش وزن و تناسب اندام را دنبال می کنند استفاده از شیر بز به جای شیر گاو می تواند انتخاب ایده آل و مناسبی باشد.

شیر بز همچنین از امگا شش برخوردار است که در بدن ذخیره نمی شود، لذا با مصرف این شیر شاهد کاهش کلسترول خون خواهید بود. کسانی که دچار بیماری های قلبی و عروقی هستند می توانند از این شیر با مشورت پزشک متخصص استفاده کنند.

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

همه چیز درباره فواید و خواص مصرف پنیر گوسفندی

تفاوت شیر گوسفندی و گاوی از نظر ویژگی و خواص آنها

هر آنچه باید از زمان و علت کم شدن شیردهی گوسفندان بدانید

ویژگی های شیر بز و تفاوت آن با شیر گوسفند به لحاظ لاکتور

از دیگر تفاوت شیر گوسفند با بز می توانیم به میزان لاکتور اشاره داشته باشیم. شیر بز در قیاس با شیر گوسفند از لاکتوز کم تری برخوردار است لذا برای کودکان که نیازمند فعال سازی آنزیم لاکتوز در بدن هستند بسیار مفید می باشد. لاکتوز موجود در شیر به آسانی جذب بدن می شود. برخی از افراد به لاکتوز حساسیت دارند لذا مصرف شیر با لاکتوز بالا برای آن ها غیر قابل تحمل خواهد بود در این صورت مصرف شیر بز به دلیل حداقلی بودن این قند می تواند بسیار مفید باشد و همچنین مشکلی را به دنبال نخواهد داشت.

تفاوت شیر بز و گوسفندتفاوت شیر بز و گوسفند

خاصیت شیر بز و تفاوت آن با شیر گوسفند به لحاظ طعم

شیر بز طعم متفاوت تری نیز دارد خصوصا این طعم زمانی اهمیت پیدا می کند که شما به دنبال خرید شیر بز هستید و می خواهید این شیر را از شیر گوسفند تفکیک کنید. شیر بز در قیاس با شیر گوسفند و گاو طعم با شوری کم تری دارد در حالی که شیر گوسفند و گاو ملایم تر می باشند.

بالا بودن عناصر مغذی از تفاوت های شیر بز

از دیگر تفاوت های شیر بز با شیر گوسفند مربوط به عناصر مغذی آن است. شیر بز از کلسیم، روی، سلنیم و زینک بیشتر در قیاس با شیر گوسفند و حتی شیر گاو دارد. وجود این عناصر مغذی سبب می شود که سیستم ایمنی بدن بالاتر برود و همچنین از وقوع مشکلاتی از قبیل آلزایمر نیز پیشگیری می کند. آهن موجود در شیر باز نیز در مقایسه با شیر گوسفند بیشتر است. پتاسیم یکی دیگر از عناصر مغذی است که در شیر بز در سطح بالایی دارد لذا در کاهش فشار خون، موثر عمل می کند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

نظرات کاربران

به این صفحه امتیاز دهید
میانگین امتیاز کاربران | امتیاز 4/5 از 5 (از 32 رای)