مرکز خرید انواع دام زنده، فروش و عرضه بهترین دام با قیمت مناسب در تهران

گوشت گوساله یا بره؟ کدام یک بهتر است

01 اسفند ، 1400
مرکز خرید دام زنده

گوشت گوساله یا بره؟ این سوالی است مهم برای کسانی که برای تغذیه خود اهمیت ویژه ای قائل اند. همه می دانیم که مصرف به اندازه گوشت قرمز نیازهای بدن برای جذب پروتئین و سایر مواد مغذی موجود در آن را تامین می کند. اهمیت مصرف گوشت به حدی است که کمتر ماده ی غذایی را پیدا می کنید که همه ی خواص آن را یک جا داشته باشد. گوشت قرمز در کشور ما شامل گوشت گاو و گوسفند می شود. بره همان گوسفند جوان و گوساله نیز گاو جوان تر است. اگر مشتاق هستید تا با تفاوت های گوشت گوساله و بره اشنا شوید، با وب سایت دام اینجا همراه باشید.

گوشت گوساله بهتره یا بره؟

پاسخ به این سوال کمی سخت است به این دلیل که این موضوع به عوامل مختلفی بستگی دارد. البته این نکته را هم باید مد نظر داشته باشیم که فارق از تفاوت های این دو نوع گوشت، سلیقه و ذائقه افراد نیز متفاوت بوده و قطعا بر روی انتخاب آنها تاثیر گذار است. در کشور ما اهمیت ویژه ای برای بره قائل اند. گوسفند از حیواناتی است که بسیاری از قسمت های آن در فرهنگ غذایی ایرانی قابل مصرف است. فراموش نکنید که اصلی ترین عامل در تعیین کیفیت گوشت قرمز (چه گوسفند با شد و چه گاو) تغذیه دام است

گوشت گوساله بهتر است یا برهگوشت گوساله بهتر است یا بره

خواص گوشت بره یا گوساله

بر کسی پوشیده نیست که مصرف زیاد گوشت قرمز باعث افزایش چربی خون، افزایش فشار خون، کلسترول بالا و اسید اوریک بیش از اندازه می شود که به خودی خود می تواند باعث بیماری های مختلفی شود اما گوشت گوساله یا بره خواصی مهمی نیز دارد.

پروتئین بالا و مواد معدنی مثل آهن در گوشت قرمز وجود دارد. مصرف گوشت قرمز به ویژ گوشت بره برای کسانی که لاغر بود و یا دچار کم خونی هستند توصیه می شود. پخت گوشت با استخوان باعث می شود تا مواد مغذی دیگری مثل کلسیم و کلاژن نیز به غذا افزود شود.

از لحاظ ارزش غذایی گوشت گوساله بهتر است یا بره؟

گوشت هر دو حیوان دارای منابع سرشار پروتئین، مواد مغذی و املاح معدنی هستند. از جمله این مواد معدنی می توان به آهن، روی، فسفر، پتاسیم، سدیم، منگنز، کلسیم ویتامین ب 12 و... اشاره کرد.این گوشت ها همچنین حاوی اسید های آمینه می باشند که از مواد مورد نیاز برای بدن انسان است. مصرف گوشت قرمز گوساله یا بره برای نوجوانان که در سن رشد بوده و همچنین افرادی که دچار کم خونی هستند به شدت توصیه شده است. میزان مواد معدنی در هر دو نوع گوشت تقریبا برابر است. اما این نکته را مد نظر قرار بدهید که میزان چربی گوشت بره و گوسفند کمی بیشتر از گوشت گاو و گوساله است.

پر بازدیدترین مقالات دام اینجا را در این بخش دنبال نمایید

آشنایی با تفاوت گوشت گوسفند و بز

بهترین قسمت گوشت گوسفند برای کباب

بهترین قسمت گوشت گوسفندی برای خورشت کدام است

از لحاظ بافت و رنگ گوشت بره بهتر است یا گوساله؟

اما از لحاظ ظاهری باید به بافت ضخیم تر گوشت گاو و گوساله نسبت به بره و گوسفند اشاره کنیم. رنگ گوشت بره مایل روشن تر بوده و مایل به صورتی است. این در حالی است که رنگ گوشت گوساله قرمز پر رنگ است. یک راه دیگر سنجش کیفیت این دو نوع گوشت، توجه به تغذیه آنهاست.

گوسفندان بیشتر از علوفه تازه تغذیه می کنند اما تغذیه گاو غالبا دانه های خوراکی است که بعضا در هضم آنها دچار مشکل می شود. محل رشد گوساله ها معمولا به شکل پرورشی و در گاوداری های صنعتی است این در حالی است که بره ها بیشتر در طبیعت رشد پیدا می کنند. با توجه به این تفاسیر گوشت بره از لحاظ بافت، رنگ و هضم برتری خاصی به نسبت گوشت گاو دارد.

تفاوت گوشت گوساله با برهتفاوت گوشت گوساله با بره

از لحاظ طعم و مزه گوشت بره یا گوساله؟ کدام بهتر است؟

هر گوشت قرمز طعم خاص خود را دارد بعضا بین نژاد های مختلف بره یا گوساله نیز تفاوت هایی بین طعم آنها وجود دارد. چربی میان بافتی در گوشت بره بیشتر است و برای بعضی افراد طعم بهتری را ایجاد می کند. طعم گوشت بره کمی تند تر است اما این تندی به خوشمزگی گوشت بره افزوده است. گوشت گاو طعم ملایم تری دارد اما در صورت عدم پخت مناسب ممکن است حالت لاستیک مانند به خود بگیرد. فراموش نکنید که گوشت گوسفند از لحاظ سرعت هضم نیز وضعیت بهتری نسبت به گوشت گوساله دارد. برای خورش ها توصیه می شود از گوشت بره و برای کباب از گوشت گوساله استفاده کنید.

خرید گوشت بره یا گوساله از دام اینجا

آنچه تاکنون خواندید درباره تفاوت های گوشت گوساله و بره بود. اینکه گوشت بره یا گوساله را انتخاب می کنید، علاوه بر خواص و تفاوت ها به سلیقه غذایی شما نیز ارتباط دارد. اما گوشت گوساله یا بره را از کجا خریداری کنیم؟ مرکز دام اینجا از بزرگترین عرضه کنندگان و فروشندگان دام زنده مثل گوسفند، گوساله و بز در سنین مختلف و نژاد های متفاوت می باشد. این مجموعه در شهر تهران فعال بوده و دام مورد نیاز شهروندان را با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت دام زنده ارایه می دهد.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

نظرات کاربران

به این صفحه امتیاز دهید
میانگین امتیاز کاربران | امتیاز 5 از 5 (از 31 رای)