مرکز خرید انواع دام زنده، فروش و عرضه بهترین دام با قیمت مناسب در تهران

بهترین قسمت گوشت گوساله و گاو برای استیک کدام است

17 بهمن ، 1400
مرکز خرید دام زنده

بهترین قسمت گوشت گوساله و گار برای استیک مستقیما به سلیقه ی غذایی شما بر می گردد. استیک یکی از انواع روش های کباب کردن مستقیم گوشت است که در کشورهای مختلف به شکل های متفاوتی انجام می شود. در این روش بعد از تهیه گوشت استیک و مزه دار کردن آن با استفاده از ادویه های مختلف آن را کباب کرده و یا در روغن تفت می دهند. در کنار آن نیز سبزی های آبپز شده و سس مخصوص قرار می گیرد. اما بهترین گوشت بدن گوساله یا گاو برای استیک کدام است؟ برای یافتن پاسخ این سوال با مرکز خرید و فروش دام زنده در تهران همراه باشید.

بهترین قسمت گوشت بری استیکبهترین قسمت گوشت بری استیک

استیک گوشت گوساله و گاو چیست؟

تاریخچه استیک به کشور امریکا بر می گردد و فرهنگ آن از این کشور به سایر بخش های دنیا راه پیدا کرده است. استیک را می توان محبوب ترین غذای گوشتی آمریکا و یکی از محبوب ترین ها در دنیا نام برد. استیک از قسمت های مختلف گاو یا گوساله تهیه شده و به روش های مختلفی مزه دار و پخته می شود. اما به طور کلی استیک بخشی از راسته گوشت گاو است که دارای رگه هایی از چربی است. طعم این نوع کباب نزدیک به کباب چنجه یا برگ می باشد. اما بهترین گوشت برای تهیه استیک چیست؟

دیگر مقالات ما را در این بخش دنبال نمایید

بهترین قسمت گوشت گوسفند برای کباب

دلایل اهمیت تغذیه دام در فصول سرد چیست

بهترین قسمت گوشت گوسفندی برای خورشت کدام است

بهترین قسمت گوشت گاو برای استیک کدام است؟

نکات مهمی در تهیه ی گوشت مناسب استیک وجود دارد اما مهمترین آن را باید برش مناسب از قسمت مناسب گوشت گوساله یا گاو دانست. به دلیل اینکه استیک یک غذای فرنگی است، افراد زیادی در کشور ما با انتخاب بخش مناسب گوشت و طرز پخت استیک آشنا نیستند. به همین دلیل نیز حتی بسیاری از قصاب ها نیز طریقه ی برش گوشت استیکی را نمی دانند. بنابراین بهتر است اطلاعاتی در این زمینه بدست آورید تا با مشکلی مواجه نشوید.

بهترین گوشت برای استیک گوشت گاو است یا گوساله و گوسفند؟

گوشت گوسفند به دلیل بافت نرم و لذیذی که دارد مورد علاقه ی بسیاری از افراد برای استیک می باشد. اما باید توجه داشته باشید که این گوشت چربی بیشتری دارد و در هنگام کباب شدن ممکن است تغییر شکل دهد. همچنین چربی بیشتر گوشت گوسفندی برای افرادی که چربی خون بالایی دارند مضر است. اما پیشنهاد بهتر گوشت گوساله است. این گوشت در جایگاهی بین گوشت گوسفند و گاو قرار می گیرد. بافت نرم تری نسبت به گوشت گاو داشته و در عین حال چربی کمتری نسبت به گوشت گوسفند دارد. بهترین قسمت گوشت گوسفندی برای استیک فیله آن است.

آشنایی با استیک گوشت گوساله و گاوآشنایی با استیک گوشت گوساله و گاو

انواع گوشت برای تهیه استیک

همانطور که گفته شد بخش ای مختلفی از گوشت بدن گاو یا گوساله برای تهیه استیک انتخاب می شود. هر کدام از این گوشت ها ویژگی های خاص خود را دارد و افراد مختلف ممکن است بر حسب سلایق خود یکی را انتخاب کنند. هر چند لذیذترین و خوش طعم ترین قسمت گوشت برای تهیه استیک، فیله ی گوساله است. این قسمت به دلیل وجود چربی کمتر با کره و روغن های مخصوص تفت داده می شود.

تهیه استیک با گوشت دنده گوساله

دنده هم یکی از بخش های پرطرفدار از گوشت گوساله یا گاو می باشد. استیک دنده به دلیل وجود چربی بیشتر در بافت آن آبدار و نرم است و طعم خوبی نیز دارد. اگر به دنبال شناخت طعم ان هستید، بهتراست طعم آن را از مردم کرمانشاه بپرسید تا طعم بی نظیر دنده کباب را برای شما شرح دهند. هر چند کباب کردن دنده به شکل استیک با دنده کباب متفاوت است.

تهیه استیک با گوشت فیله گاوی

فیله گاو کم چرب است و ترد ترین بخش گوشت در بدن گاو است. گران ترین و پرطرفدار ترین بخش فیله قسمت وسط آن است. بخشی از گوشت فیله دارای یک غشای آبی رنگ است. توصیه می شود این قسمت را قبل از طبخ از آن جدا کنید در غیر اینصورت ممکن است استیک شما سفت شود.

استیک گوساله یا گاو با گوشت راسته

راسته گوساله نیز طرفداران خاص خود را دارد. بافت آن کم نظیر است و طعم خاصی دارد. گرچه راسته کمی سفت تر از فیله می باشد اما ویژگی های آن باعث محبوبیتش شده است. راست را به صورت کبابی و یا تفت دادن در تابه سرخ می کنند. پیشنهاد ما این است که استیک راسته ی گاو را در تابه سرخ کنید.

انواع گوشت برای تهیه استیکانواع گوشت برای تهیه استیک

انواع برش های گوشت برای استیک

انواع و اقسام شیوه های برش برای گوشت استیک وجود دارد که انخاب هر کدام از آنها بسته به سلیقه و دلخواه شما می باشد. از جمله این برش ها می تان به این موارد اشاره کرد:

  • استیک دور بالا
  • تفت چاک تیغه
  • استیک مکعبی
  • رست وسط چاک
  • استیک شیرین
  • استیک گچ بری
  • استیک نواری
  • استیک گوشت گاو با استخوان
  • گوشت خورشت
  • استیک گوشت نرم بدون استخوان
در نهایت می توان گفت، بهترین قسمت گوشت گوساله و گار برای استیک تا حد زیادی به هنر آشپز آن بستگی دارد و چاشنی هایی که در کنار آن استفاده میشود. برای خرید دام با بهترین و مرغوب ترین گوشت می توایند از خدمات مجموعه دام اینجا استفاده کنید. 
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

نظرات کاربران

به این صفحه امتیاز دهید
میانگین امتیاز کاربران | امتیاز 3/4 از 5 (از 39 رای)