مرکز خرید انواع دام زنده، فروش و عرضه بهترین دام با قیمت مناسب در تهران

آشنایی با خواص قلم گاو و گوسفند

25 مهر ، 1400
مرکز خرید دام زنده

خواص قلم گاو و گوسفند بسیار زیاد بوده و منجر به بهبود سیستم ایمنی و همچنین سلامت استخوان و پوست و ناخن و مو و غیره میشود. این مواد که از جوشاندن استخوان گاو و گوسفند بدست می آیند، یکی از اصلی ترین منابع برای تهیه ژلاتین بوده و کلاژن موجود در آن تاثیر مستقیم بر زیبایی و سلامت پوست خواهد داشت. گروه دام اینجا، ارائه دهنده دام زنده به تمام نقاط ایران، در ادامه خواص قلم گاو و گوسفند مزایا و معایب و هر آنچه که باید درباره آن بدانید را بررسی خواهد نمود.

خواص قلم گاو و گوسفند برای بانوان

بر اساس نتایج بدست آمده از آزمایشات متعدد در بررسی خواص و ویژگی های مایع حاصل از قلم گاو و گوسفند، مشخص شده است که این ترکیب منبع بی نظیری از اسیدآمینه، کلسیم و ژلاتین می باشد. اسیدآمینه های موجود در این ماده غذایی سرشار از گلیسین و پرولین می باشند که هر یک برای بخشی از سلامتی مفید هستند. به عنوان مثال، از خواص بی نظیر قلم گاو و گوسفند برای خانم های باردار یا شیرده می توان به گلیسین بالا و بهبود مواد معدنی بدن آنها اشاره نمود. لازم به ذکر است که گلیسین تاثیر بسیار زیادی بر ایجاد هموگلوبین داشته و کم خونی های رایج در بانوان را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد.

علاوه براین، قلم گاو منبع بی نظیری از کلسیم، آهن و پتاسیم و فسفر بوده و به همین دلیل تمام نیازهای بدن خانم های باردار را با کمترین کالری تامین می کند.

خواص قلم گاو و گوسفند

خواص قلم گاو و گوسفند

تاثیر مصرف قلم گاو بر سلامت پوست

سلامت پوست برای تمام افراد در گروه های سنی مختلف اهمیت زیادی داشته و ارتباط مستقیم با زیبایی آنها دارد. برخلاف بسیاری از لوازم آرایشی و داروهای شیمیایی که زیبایی موقتی برای پوست ایجاد می کنند، قلم گاو و گوسفند می توانند پوست همیشه سالم را برایتان هدیه دهند. یکی از ترکیبات اصلی موجود در قلم گاو و گوسفند، کلاژن می باشد که منجر به سلامت پوست و جلوگیری از ایجاد چین و چروک و لک میشود.

از دیگر خواص بی نظیر مصرف قلم گاو و گوسفند می توان به از بین رفتن سلولیت اشاره نمود. همان طور که اشاره شد، اسیدآمینه موجود در قلم گاو دارای پرولین و گلیسین می باشد. مصرف پرولین از بهترین گزینه ها برای از بین بردن و ممانعت از شکل گیری سلولیت روی پوست میشود. به همین خاطر با مصرف این ترکیبات و مواد غذایی می توانید پوستی نرم و بدون چین و چروک داشته باشید و طراوت جوانی همیشه در شما احساس خواهد شد.

خواص قلم گاو و گوسفند برای لاغری

وجود مواد معدنی بسیار زیاد و ویتامین های متعدد در این ماده غذایی باعث میشود با مصرف اندک آن آنچه بدن نیاز دارد تامین شود. به همین دلیل می توان با مصرف کم عصاره قلم گاو و گوسفند تمام مواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین و خیلی زود سیر شد. مصرف این ترکیبات به صورت دوره ای به مرور به دلیل کم کردن اشتها باعث لاغری می شود.

توجه داشته باشید که لاغری حاصل از کاهش اشتها با مصرف قلم گوسفند و گاو به دلیل وجود مواد معدنی متعدد هیچگونه آسیبی به سلامت بدن وارد نخواهد کرد. ال-گلوتومین که از دیگر اسید آمینه های موجود در قلم گاو است، تاثیر زیادی بر بهبود روند گوارش داشته و به همین دلیل به لاغری منجر می شود.

سایر مطالب مرتبط از وبسایت مرکز فروش گوسفند زنده را در ادامه بخوانید:

بهترین قسمت گوشت گوسفندی برای خورشت

خواص و مضرات جگر گوسفندی و جگر گاو

آشنایی با روش های طعم دار کردن گوشت گوسفندی

تقویت سیستم ایمنی بدن با مصرف قلم گاو و گوسفند

آرژنین یکی از مهم ترین آمینواسیدهای موجود در مغز استخوان گاو و گوسفند می باشد که حساسیت و آلرژی را تا حد زیادی کاهش می دهد. با کاهش حساسیت های موجود در بدن می توان تا حد زیادی از بروز بیماری خود ایمنی جلوگیری نمود. به همین دلیل افرادی که در رژیم غذایی خود مصرف قلم گاو و گوسفند را به شیوه های مختلف قرار می دهند، بدنی با سیستم ایمنی قوی دارند. سیستم ایمنی قوی باعث میشود افراد کمتر دچار بیماری هایی از قبیل آنفولانزا، سرماخوردگی و بیماری های ویروسی شده و در برابر ابتلا به کرونا نیز ایمن تر خواهند بود.

تاثیر قلم گاو و گوسفند بر تقویت حافظه

از دیگر خواص قلم گاو و گوسفند می توان به بهبود عملکرد مغز اشاره نمود. دلیل اصلی این تاثیرات، آمینواسیدهای پرولین و گلیسین موجود در قلم گاو می باشد که سیستم اعصاب مرکزی و در نهایت بهبود حافظه و قدرت تمرکز را منجر میشوند. همچنین لازم به ذکر است، پرولین موجود در این مواد غذایی از گرفتگی و انسداد رگ ها جلوگیری نموده و در نهایت سکته قلبی و مغزی را کاهش خواهند داد.

تاثیر قلم گاو و گوسفند بر تقویت حافظه

تاثیر قلم گاو و گوسفند بر تقویت حافظه

نقش قلم گاو و گوسفند در سلامت روده و سیستم گوارشی

یکی از بیماری های رایج در میان افراد در گروه های سنی مختلف، التهاب روده می باشد که با اصلاح رژیم غذایی می توان آن را درمان کرد. یکی از راه های درمان این قبیل بیماری ها، استفاده از قلم گاو می باشد که منبع بی نظیری از اسید آمینه است. گلیسین موجود در این مواد غذایی تا حد بسیار زیادی هرگونه التهاب روده را بهبود داده و از بروز بیماری های سیستم گوارشی جلوگیری خواهد کرد.

لازم به ذکر است، کلاژن موجود در قلم گاو با تقویت سیستم گوارشی در نهایت به هضم آسان و سریع غذا کمک نموده و از بروز مشکلات برای روده کوچک جلوگیری خواهد کرد.

خواص قلم گاو و گوسفند برای سرد مزاج ها

بر اساس طب سنتی افراد دارای طبع های سرد و گرم می باشند و در سالم ترین بدن، تعادل بین این دو باید ایجاد شود. افرادی که دارای طبع سرد می باشند، به شدت مستعد افسردگی بوده و انرژی و توان انجام فعالیت های بدنی در آنها کاسته خواهد شد. با توجه به اینکه قلم گاو طبع گرم دارد، مصرف آن برای افراد سرد مزاج بسیار مفید بوده و می تواند سلامت بدن آنها را بهبود ببخشد.

به دلیل گرم بودن طبع این مواد غذایی، بهتر است افراد گرم مزاج در مصرف آن دقت داشته و از پیاز، کرفس، سرکه و سایر مصلح های آن غافل نشوند.

درمان درد مفاصل با قلم گاو

انسان ها در گروه های سنی مختلف، مخصوصا میانسالی و سالمندی به مرور با بیماری هایی از قبیل درد مفاصل و استخوان ها مواجه میشوند. یکی از بهترین راهکارها برای جلوگیری و درمان این قبیل مشکلات، مصرف قلم گاو و گوسفند می باشد. این مواد غذایی و مغذی کلسیم بسیار بالایی داشته و تاثیر مطلوبی بر سلامت استخوان ها خواهند داشت. کلاژن، پرولین و گلیسین و آرژنین موجود در قلم گاو می تواند تاندون و رباط و استخوان ها و مفاصل را بهبود بخشیده و روند غضروف سازی را تسریع کند.

درمان درد مفاصل با قلم گاو

درمان درد مفاصل با قلم گاو

استخوان و دندان سالم با قلم گاو و گوسفند

یکی دیگر از خواص بی نظیر قلم گاو و گوسفند، افزایش استحکام دندان و استخوان ها می باشد. کلسیم و منیزیم موجود در این ماده مغذی باعث میشود دندان ها استحکام بالایی داشته و دچار پوسیدگی نشوند. علاوه براین، به دلیل افزایش استحکم استخوان ها از بروز بیماری هایی از قبیل پوکی استخوان در سنین میانسالی و پیری جلوگیری می کند.

مضرات قلم گاو و گوسفند

علیرغم مزایا و خواص متعددی قلم گاو و گوسفند، مصرف بی رویه آنها می تواند مضراتی را نیز داشته باشد. در قلم گاو و گوسفند مقدار چربی بسیار زیاد می باشد و به همین دلیل می تواند منجر به چرب شدن کبد گردد. بهترین راهکار برای جلوگیری از بروز این مشکلات، جدا کردن چربی آنها قبل از مصرف می باشد. علاوه بر این، مصرف آن بدون مواد مصلح و متعادل ساز برای افرادی که دارای طبع گرم می باشند، مشکلاتی را ممکن است ایجاد کند. مخصوصا در روزهای گرم تابستان بهتر است ژلاتین قلم گاو گوسفند در سوپ حاوی سرکه و زرشک مصرف شود.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

نظرات کاربران

به این صفحه امتیاز دهید
میانگین امتیاز کاربران | امتیاز 3 از 5 (از 32 رای)