مرکز خرید انواع دام زنده، فروش و عرضه بهترین دام با قیمت مناسب در تهران

آشنایی با روش های طعم دار کردن گوشت گوسفندی

14 مهر ، 1400
مرکز خرید دام زنده

خانم های خانه دار و همچنین افرادی که در حرفه آشپزی مشغول به فعالیت هستند، کنجکاوند که بدانند چگونه می توانند با کمک گرفتن از روش های طعم دار کردن گوشت گوسفندی غذای خوشمزه تری را تهیه نمایند و روش های آشپزی خود را ارتقا ببخشند. در ادامه همراه ما باشید تا تمامی روش های طعم دار کردن گوشت گوسفندی را خدمتتان توضیح دهیم و درباره آن اطلاعات لازم را در اختیارتان بگذاریم.

مرسوم ترین روش های طعم دار کردن گوشت گوسفندی چیست؟

 روش های طعم دار کردن گوشت گوسفندی، برای انواع غذا مانند کباب و خورشت و گوشت چرخ کرده قابل استفاده می باشد و شما می توانید از این روش ها استفاده نمایید تا غذایتان را با گوشت گوسفندی طعم دار نمایید و بوی زهم و طعم بد گوشت خام را از بین ببرید. تکنیک ها و روش های طعم دار کردن گوشت گوسفندی بسیار زیادند و در سراسر دنیا از این روش ها استفاده می شود و به خاطر مصرف گسترده گوشت، شما با استفاده از این چند روش می توانید طعم های مختلفی به غذا بدهید و انواع مختلفی از غذا را با این روش ها تهیه نمایید.

احتمالاً شما نیز از مادر و یا اطرافیان خود آموخته اید که گوشت را در سس های طعم دار بخوابانید تا با کمک گرفتن از این روش ها، گوشت خام را طعم‌ دار نمایید. گوشت را باید با چاشنی های متفاوت در یک ظرف در بسته قرار دهید و به مدت یک روز یا حداقل چند ساعت آن را با دیگر محتویات درون ظرف درون یخچال و یک محیط خنک بگذارید تا ادویه به تمامی قسمت های گوشت برسد و گوشت را طعم دار نماید. بعد از آنکه چند ساعت گوشت، درون ظرف نگه داشته شد، آن را از یخچال بیرون بیاورید و آن را آماده طبخ نمایید.

اولین کاری که باید برای طعم دار نمودن گوشت انجام دهید این است که مشخص کنید گوشت را برای چه نوع پختی آماده خواهید کرد. بعد از آن که نوع طبخ گوشت مشخص شد باید برای طعم دار نمودن آن اقدام کنید. اگر که گوشت گوسفند را کباب خواهید نمود باید گوشت گوسفند را در کیوی قرار دهید و بر روی آن سس مایونز بریزید و با ادویه هایی مانند فلفل قرمز و زردچوبه و نمک، گوشت را ترد نمایید.

بعد از آن برای آنکه طعم بیشتری به گوشت گوسفندی بدهید و کمک به بهتر پختن گوشت نمایید، نیاز است که با چاقو کمی به گوشت ضربه بزنید تا باعث شود تمامی بافت گوشت از هم جدا و باز بشود و بعد از آن زعفران و فلفل سیاه و سرکه را به گوشت اضافه نمایید تا طعم گوش بهتر شود. این دو روش از جمله روش های طعم دار کردن گوشت گوسفندی می‌ باشد و کمک می کند تا گوشت را با طعم بسیار خوبی میل کنید.

برای طعم دار نمودن گوشت و از بین بردن بوی زهم گوشت نیاز است که حتماً پیاز را با آن تفت بدهید و ادویه هایی مانند نمک و فلفل سیاه و زردچوبه را همراه با گوشت تفت بدهید تا گوشت از نظر ظاهری و بو حالت بهتری پیدا کند. البته به عنوان یکی از روش های طعم دار کردن گوشت گوسفندی می‌ توانید سبزیجات را همراه با گوشت تفت بدهید و طعم بهتری به گوشت دهید.

یکی از روش های طعم دار کردن گوشت گوسفندی

یکی از روش های طعم دار کردن گوشت گوسفندی

سایر مطالب مرتبط از وبسایت خرید دام زنده را در ادامه بخوانید:

بهترین قسمت گوشت گوسفندی برای خورشت کدام است

طبع گوشت گوسفند و گوساله بر اساس طب سنتی

ویژگی های کامل کله پاچه و خواص و مضرات آن

مزه دار کردن گوشت گوسفند برای استفاده آن در خورشت

برای تهیه گوشت گوسفند در خورشت باید روش‌ های دیگری را به کار ببرید. پیشنهاد ما این است که گوشت گوسفند را در مخلوطی از سس روغن کنجد و سرکه و فلفل دلمه و فلفل قرمز و برگ کرفس قرار دهید و آب گوجه را نیز به آن اضافه کنید و یک روز آن را در یخچال نگه دارید تا طعم گوشت بسیار عالی شود. سعی کنید که از آب سرد برای پختن گوشت قرمز استفاده کنید زیرا بر روی طعم گوشت بسیار تاثیر گذار می باشد. برخی از فروشگاه ها، ادویه های مخصوص گوشت خورشتی را به فروش می گذارند که می توانید آن را تهیه کنید و همراه با زعفران و پیاز، گوشت را طعم دار نمایید.

گوشت گوسفندی برای مزه دار کردن و استفاده در خورشت

گوشت گوسفندی برای مزه دار کردن و استفاده در خورشت

طعم دار کردن گوشت قرمز برای کباب با گلپر و روغن زیتون

اولین قدم برای آنکه گوشت قرمز را برای کباب آماده سازید این است که سه الی چهار ساعت پیش از آن که گوشت را آماده طبخ نمایید، مقداری روغن زیتون و گلپر و سرکه سیب و فلفل سیاه و نمک و پودر خردل را به مخلوط گوشت و پیاز اضافه کنید و بعد از آن تکه های گوشت را به صورت فیله های گوشت در بیاورید و با چاقو کمی بر روی آن بکوبید تا گوشت حالت نرم تری به خود پیدا کند و بعد از آن گوشت را با سس فلفل قرمز و روغن کنجد مخلوط کنید.

طعم دار کردن گوشت قرمز برای کباب با گلپر و روغن زیتون و سایر موارد

طعم دار کردن گوشت قرمز برای کباب با گلپر و روغن زیتون و سایر موارد

مزه دار کردن گوشت گوسفندی با شستشوی صحیح

استفاده از کیوی و ماست و زعفران و روغن زیتون می‌ تواند در مزه دار کردن گوشت گوسفندی بسیار تاثیرگذار باشد اما نباید از تاثیر شستشوی گوشت نیز غافل نشوید زیرا شستشوی مناسب گوشت از جمله روش های طعم دار کردن گوشت می‌ باشد که در تغییر طعم گوشت تاثیر گذار است. اگر از همان ابتدا گوشت را با آب سرد شستشو دهید و در هنگام پختن گوشت آب اضافه‌ای را به گوشت وارد نکنید، این کار می تواند مزه بسیار خوبی به گوشتتان بدهد.

طعم دار کردن گوشت با مواد مختلف

طعم دار کردن گوشت با مواد مختلف

نحوه طعم دار کردن گوشت چرخ کرده

گوشت چرخ کرده نحوه پخت متفاوتی دارد و برای طعم دار کردن گوشت چرخ کرده نیز باید از روش متفاوتی استفاده نمایید. باید به گوشت چرخ کرده مخلوطی از آب و سرکه و پیاز اضافه کنید و مخلوط حاصل را به مدت دو روز درون یخچال قرار دهید تا به صورت کامل سرکه درون گوشت نفوذ پیدا کند.

طعم دار و مزه دار کردن گوشت گوسفندی

طعم دار و مزه دار کردن گوشت گوسفندی

استفاده از کیوی به عنوان یکی از روش های طعم دار کردن گوشت گوسفندی

از جمله روش های طعم دار کردن گوشت گوسفندی، استفاده از کیوی و فلفل دلمه‌ ای می باشد. کیوی از جمله میوه‌ هایی است که مزه بسیار خوبی به گوشت آماده پخت می دهد. کیوی به جای آبلیمو برای طعم دار کردن گوشت مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین باعث می شود تا گوشت قرمز ترد شود و طبخ آن بسیار راحت تر شود. استفاده از مخلوط فلفل دلمه و پیاز از دیگر روش های طعم دار کردن گوشت گوسفندی است و مخلوطی بسیار مناسب است تا با کمک آن بوی زهم گوشت را از بین ببرید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

نظرات کاربران

به این صفحه امتیاز دهید
میانگین امتیاز کاربران | امتیاز 4/5 از 5 (از 34 رای)