مرکز خرید انواع دام زنده، فروش و عرضه بهترین دام با قیمت مناسب در تهران

هر آنچه باید از راه های از بین بردن مگس ها و حشرات در دامداری بدانید

01 تیر ، 1400
مرکز خرید دام زنده

یکی از مشکلات بزرگ در دامداریها وجود مگسها و حشرات می باشد که موجب به وجود آمدن خسارات جدی به دامداریها می باشد. دامداران  برای آسیب نرسیدن به دامها به دنبال راه های از بین بردن مگس ها و حشرات در دامداری هستند.

حمله مگسها و حشرات به دامداریها درست زمانی که هوا گرم می شود رخ می دهد به همین دلیل بیشترین دغدغه دامداران در فصلهای گرم سال می باشد. برای اینکه بدانید از چه راه هایی میتوان مگسها و حشرات در دامداریها را از بین برد در این مقاله با ما همراه باشید.

راه های از بین بردن مگس ها و حشرات در دامداری

همیشه با شروع فصل گرما شاهد وجود حشرات در همه جا بوده ایم به همین دلیل گرم شدن هوا مگسها و حشرات را به سوی دامداریها می کشاند. وجود مگسها و حشرات در دامداریها موجب آزار و اذیت دامها و در برخی مواقع موجب آسیب رساندن به دامها خواهد بود.

نیش حشرات باعث به وجود آمدن بیماریهای عفونی در دامها خواهد شد که زحمت زیادی را بر دوش دامداران خواهد گذاشت به همین دلیل راه های از بین بردن مگس ها و حشرات در دامداری ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. در ادامه به راه های از بین بردن مگس ها و حشرات در دامداری ها خواهیم پرداخت که میتوان با استفاده از آنها مگسها و حشرات را در دامداریها از بین برد.

روش های از بین حشرات و مگس ها در دامداریروش های از بین حشرات و مگس ها در دامداری

رعایت بهداشت در دامداریها

یکی از مهمترین راه های از بین بردن مگس ها و حشرات در دامداری ها و جلوگیری از تخم گذاری حشرات و تکثیر آنها رعایت بهداشت در دامداریها می باشد. رعایت بهداشت در دامداریها به این صورت می باشد که فضولات دامها به صورت مرتب از دامداری خارج شود و محیط دامها خشک و تمیز باقی بماند و راه دیگر در رعایت بهداشت دامداریها خشک نگه داشتن غذای دام می باشد و نکته مهم دیگر در رعایت بهداشت دامها مربوط به تولد دام می باشد، برای جلوگیری از تجمع حشرات باید دام تازه متولد شده را از هرگونه مواد چسبنده و ترشحاتی که در زمان تولد به آنها می چسبد را با شستشو تمیز کرد. رعایت بهداشت در دامداریها از ابتدایی ترین و طبیعی ترین روشها برای دفع حشرات از دامها می باشد.

آخرین مطالب تکمیلی وب سایت دام اینجا را در این بخش دنبال نمایید

مدت زمان نگهداری گوشت گوسفندی در فریزر

طرز شستن گوشت گوسفند، گوساله مرغ و ماهی

سم زدایی دامداریها برای از بین بردن حشرات

از روشهایی که در دامداریها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، روش سم زدایی حشرات می باشد. سم زدایی حشرات در دامداریها به چند روش صورت می گیرد که این روشها عبارتند از: سم زدایی مستقیم بر روی حشرات به این صورت سمی را که به شکل پودر و یا اسپری است، در زمانی که حشرات کم تحرک هستند مثل اول صبح یا در شبها می پاشند و روش دیگر استفاده از سم به عنوان طعمه برای تجمع حشرات بر روی آن می باشد که پس از جمع آوری حشرات مرده سپس طعمه سمی در جای دیگری قرار داده می شود و راه دیگر، سم پاشی بر روی کودها می باشد که با این کار از تکثیر لاروها و تجمع حشرات جلوگیری خواهد شد.

افزودنی های خوراکی در غذای دامها

از ابتدایی ترین مراقبت ها در دامداریها دانستن راه های از بین بردن مگس ها و حشرات در دامداری ها می باشد. در بسیاری از دامداریها در هنگام غذا دادن به دامها در علوفه آنها افزودنی های خوراکی قرار می دهند که دامها در هنگام خوردن علوفه آنها را نیز می خورند و در زمان دفع آنها سبب می شود که حشرات نتوانند در بین کودها تخم ریزی کنند و لاروها را نیز به سادگی از بین می برند اما این روش در مناطقی که رطوبت زیادی دارند پاسخگو نمی باشد.

روش های مختلف از بین بردن حشرات در دامداری هاروش های مختلف از بین بردن حشرات در دامداری ها

خسارات وارده از وجود مگس ها و حشرات در دامداری ها

برای اینکه از هرگونه خسارتی که حشرات به دام ها وارد می کنند جلوگیری کرد، دانستن راه های از بین بردن مگس ها و حشرات در دامداری ها بسیار حائز اهمیت می باشد. در صورت اهمیت ندادن دامداران به وجود مگسها و حشرات در دامداریها شاهد خساراتی از جمله: کاهش وزن دامها، کاهش میزان شیر دامها، کاهش کیفیت شیر دامها، بی اشتهایی دامها، انتقال بیماری هایی مثل اسهال، ورم پستان، عفونت چشم و مشکلات تنفسی در دامها، عدم آسایش دامها که موجب ایستادن طولانی مدت دام می شود و در نهایت وجود حشرات موجب هزینه بالای سم پاشی و عملکرد ضعیف پرسنل در گاوداری خواهد شد.

زمان مناسب برای از بین بردن مگس ها و حشرات در دامداری ها

همانطور که بیان کردیم برای جلوگیری از تجمع حشرات و خطرات ناشی از آن ها راه های از بین بردن مگس ها و حشرات در دامداری ها بسیار مهم می باشد. برای اینکه روش هایی که بیان کردیم نتیجه مطلوب را داشته باشد باید به این نکته توجه داشت که هرگونه روشی برای از بین بردن حشرات زمانی پاسخگو می باشد که بهداشت در دامداریها به طور مرتب انجام شود در غیر این صورت دفع حشرات و از بین بردن آنها کار ساده ای نخواهد بود. برای از بین بردن مگس ها و حشرات پیش از آنکه زمان تخم گذاری آنها برسد و بر تعدادشان افزوده شود باید اقدام کرد.

سخن پایانی

سعی کردیم در این مقاله به اهمیت بهداشت در دامداریها بپردازیم زیرا در مرحله اول برای دفع حشرات در دامداریها که بسیار مهم و نسبت به روشهای دیگر کم هزینه می باشد، رعایت بهداشت در دامداریها می باشد. اگر به وجود مگسها و حشرات در دامداریها اهمیت داده نشود خسارات جدی به دامها وارد می شود که موجب ضرر و زیان زیادی برای دامداران نیز خواهد شد. همیشه بهترین راه برای جلوگیری از هرگونه خسارت به دامها، راه پیشگیری از آن می باشد. دامها مانند هر موجود زنده ای نیاز به مراقبت دارند که مهمترین آن حفظ سلامت آنها از وجود حشرات و مگسها می باشد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

نظرات کاربران

به این صفحه امتیاز دهید
میانگین امتیاز کاربران | امتیاز 5 از 5 (از 31 رای)