مرکز خرید انواع دام زنده، فروش و عرضه بهترین دام با قیمت مناسب در تهران

بهترین قسمت گوشت گوسفندی برای خورشت کدام است

01 تیر ، 1400
مرکز خرید دام زنده

یکی از اصلی ترین غذاها در سفره ما ایرانیان، خورشتها می باشند که با انتخاب درست بهترین قسمت گوشت گوسفندی برای خورشت، میتوان لذیذترین خورشت را آماده کرد. استفاده از گوشت گوسفندی در خورشتها با توجه به نوع خورشت متفاوت می باشد، در برخی از خورشتها با استخوان و در برخی دیگر بدون استخوان استفاده می شود.

تقریبا میتوان گفت تمام قسمتهای لاشه گوسفند برای استفاده در خورشت مناسب می باشد. در این مقاله سعی داریم بهترین قسمت گوشت گوسفندی برای خورشت را برای شما معرفی کنیم تا با شناخت بیشتری اقدام به خرید گوشت گوسفندی برای غذاهای لذیذ خود کنید.

لذیذترین گوشت دام، گوشت گوسفندی

همانطور که می دانید یکی از لذیذترین گوشتها در طبخ غذاهای ایرانی مخصوصا خورشتها، گوشت گوسفندی می باشد. طعم لذیذ خورشتها بیشتر به دلیل داشتن استخوان همراه گوشت گوسفندی می باشد. گاهی برخی افراد به دلیل اینکه گوشت گوسفندی همراه با استخوان می باشد و وزن آن را در هنگام خرید بیشتر می شود اقدام به خرید گوشت گوساله می کنند که پس از پخت خورشت متوجه اشتباه خود می شوند، به دلیل اینکه گوشت گوساله به هیچ وجه مانند گوشت گوسفندی نرم و لذیذ و خوش عطر نمی شود. اما آیا می دانید کدام قسمت مناسب گوشت گوسفندی برای خورشت را تهیه کنید؟ در ادامه بهترین قسمت گوشت گوسفندی برای خورشت را به شما معرفی خواهیم کرد.

گوشت گوسفندی لذیذترین گوشت دامگوشت گوسفندی لذیذترین گوشت دام

بهترین قسمت گوشت گوسفندی برای خورشت 

آیا می دانید بهترین قسمت گوشت گوسفندی برای خورشت، کدام قسمت می باشد؟ لازمه آماده سازی یک خورشت لذیذ، استفاده از گوشت لذیذ در آن می باشد که با معرفی بهترین قسمت گوشت گوسفندی سعی داریم آگاهی شما در هنگام خرید گوشت گوسفندی را بالا ببریم. قسمتهای لذیذ و خوشمزه گوشت گوسفندی در طبخ خورشتها عبارتند از:

  • گوشت سر سینه گوسفندی: این قسمت از گوشت گوسفندی را از جلوی قفسه سینه تا زیر شکم گوسفند همراه با قسمتی از دنده می برند که به دلیل وجود استخوان به خورشتها طعم بی نظیری می دهد.
  • گوشت سردست: به یک سوم گردن که به همراه یک دست و دنده می باشد سردست می گویند. قسمت سردست گوشت گوسفندی نیز انتخاب مناسبی برای استفاده در خورشتها می باشد.
  • کتف گوسفند: این قسمت از گوشت گوسفند نسبت به دیگر قسمتهای آن قیمت مناسبتری دارد و به قسمت پایین تنه ی گوسفندی گفته می شود و طعم لذیذی نیز دارد.

برخی افراد تمایلی به استفاده از گوشت گوسفندی تکه ای ندارند و یا به زبان ساده تر دوست ندارند و ترجیح می دهند از گوشت چرخ کرده که به صورت گرد یا به اصطلاح قلقلی می گویند، استفاده کنند. گوشت چرخ کرده گوسفند ترکیبی از گوشت گوسفند به همراه چربی می باشد.

از دیگر مقالات وب سایت خرید گوسفند زنده بازدید کنید

تفاوت قوچ با گوسفند در چیست؟

آشنایی با ویژگی های گوشت گوسفندی تازه و سالم

استفاده از گوشت ران گوسفندی در خورشتها

یکی دیگر از بهترین قسمت گوشت گوسفندی برای خورشت قسمت ران گوسفند می باشد. گوشت گوسفندی به دلیل اینکه دارای چربی می باشد در هنگام طبخ در خورشتها آب می شود و طعم لذیذی به خورشتها می دهد. برخی افراد برای پخت خورشت، قسمت ران گوشت گوسفندی را انتخاب می کنند به دلیل اینکه این قسمت از گوشت گوسفندی فاقد چربی می باشد و در هنگام پخت خورشت کوچک نمی شود و بافت خود را حفظ می کند، البته این را باید متذکر شد که گوشت ران گوسفند کوچک در هنگام پخت آب شده و کوچک می شود.

ماهیچه گوسفندی

یکی از لذیذترین قسمتهای گوشت گوسفندی، قسمت ماهیچه آن می باشد که لذیذترین غذای ایرانی یعنی چلو ماهیچه را با آن درست می کنند و برخی افراد در خورشتهای خود از این قسمت لذیذ گوشت گوسفندی استفاده می کنند و به جرات میتوان گفت بهترین قسمت گوشت گوسفندی برای خورشت می باشد.

گوشت ماهیچه به دلیل داشتن چربی در بافت آن در هنگام پخت، طعم بسیار خوشمزه و عالی به غذا می دهد و بافت آن در خورشت بسیار نرم و لذیذ می باشد. معمولا این قسمت از گوشت گوسفندی نسبت به قسمتهای دیگر گوشت گوسفند نیاز به زمان بیشتری برای طبخ دارد.

گوشت گوسفندی مناسب برای خورشتگوشت گوسفندی مناسب برای خورشت

ارزش غذایی گوشت گوسفندی

همانطور که گفتیم گوشت گوسفندی طعم بسیار لذیذی دارد که استفاده از آنها در خورشتها باعث خوش طعم شدن آن می شود. گوشت گوسفندی علاوه بر لذیذ بودن سرشار از مواد مغذی می باشد که عبارتند از: آهن موجود در گوشت گوسفندی نسبت به گوشت مرغ و ماهی بالاتر می باشد، گوشت گوسفندی سرشار از پروتئین، روی، ویتامین گروه ب، امگا 3، امگا 6، اسیدهای چرب مفید، کلسیم، منیزیم، فسفر، مس، سدیم، منگنز و ..... می باشد.

شاید جالب باشد بدانید که اسید غیر اشباعی که در گوشت گوسفندی وجود دارد بسیار به روغن زیتون مشابه می باشد.

نکاتی برای پخت گوشت گوسفندی

در هنگام پخت گوشت گوسفندی نکاتی را باید توجه کنید که شامل موارد زیر می باشد:

در هنگام سرخ کردن گوشت، مرتب آن را هم بزنید تا از سوختن گوشت جلوگیری شود، در هنگام استفاده از گوشت گوسفندی در خورشتها، در ابتدای پخت از نمک استفاده نکنید به دلیل اینکه نمک باعث سفت شدن گوشت می شود و موجب می گردد زمان بیشتری را صرف پختن آن کنید.

یک باور غلط در مورد پخت گوشت این است که هرچه گوشت بیشتر روی حرارت بماند بیشتر نرم می شود، هر زمان گوشت پخته شد باید از روی حرارت برداشته شود زیرا پخت بیشتر نتیجه عکس خواهد داد و موجب سفت شدن گوشت خواهد شد.

نکات مهم پخت گوشت گوسفندینکات مهم پخت گوشت گوسفندی

سخن پایانی

همانطور که در این مطلب بیان کردیم یکی از لذیذترین گوشتها، گوشت گوسفندی می باشد که طعم بسیار لذیذ و بی نظیری به خورشتها می دهد. برخی افراد از روی ناآگاهی از بهترین قسمت گوشت گوسفندی برای خورشت، اقدام به خرید گوشتی می کنند که در هنگام پخت نتیجه خوشایندی نخواهد داشت.

با توجه به مطالبی که در خصوص بهترین قسمت گوشت گوسفندی بیان کردیم، تقریبا می توان گفت تمام قسمتهای گوشت گوسفندی برای استفاده در خورشتها مناسب می باشد اما بعضی از قسمتهای گوسفندی مانند ماهیچه و سردست آن، لذیذترین قسمت گوشت گوسفندی محسوب می شود. نکته مهم در مورد مصرف گوشت قرمز این است که هرگز در مصرف گوشت گوسفندی زیاده روی نکنید زیرا مصرف زیاد گوشت قرمز موجب بالا رفتن کلسترول خون و .... در بدن می شود.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

نظرات کاربران

به این صفحه امتیاز دهید
میانگین امتیاز کاربران | امتیاز 5 از 5 (از 31 رای)
سعیدی
1400/04/02

مطلب بسیار مفید و مناسبی بود. ممنون ازتون