مرکز خرید انواع دام زنده، فروش و عرضه بهترین دام با قیمت مناسب در تهران

آشنایی با ویژگی های گوشت گوسفندی تازه و سالم

18 اردیبهشت ، 1400
مرکز خرید دام زنده

یکی از منابع پروتئینی بسیار مهم در بین مواد غذایی گوشت گوسفندی است .از این رو باید ویژگی های گوشت گوسفندی تازه و سالم را بدانید تا سلامتی بدن تان را حفظ کنید و گوشت فاسد خریداری نکنید. از آن جا  که این گوشت بسیار لذیذ در بسیاری از غذاها استفاده می شود، باید از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد. در این مقاله نیز به بررسی اطلاعاتی درباره ویژگی های گوشت گوسفندی تازه و سالم خواهید پرداخت تا با خیال راحت از این ماده غذایی با ارزش استفاده کنید.

ویژگی های گوشت گوسفندی تازه و سالم

در هنگام خرید گوشت گوسفندی باید به ویژگی گوشت گوسفندی تازه و سالم دقت داشته باشید که رنگ آن قرمز روشن باشد و به هیچ وجه تیره نباشد. چنان چه رنگ سبز، قهوه ای و سیاه را در گوشت دیدید، نشان از این دارد که فاسد شده است. هم چنین از دیگر ویژگی های گوشت گوسفندی تازه و سالم این است که سطح آن لزج و خیس نباشد و در عین حال خشک هم نباشد. به این نکته توجه داشته باشید که گوشت گوسفندی کمی لزج و چرب است اما در نوع فاسد شده مایعاتی از درون گوشت ترشح می شود و خونابه های فاسد ایجاد می شود طوری که امکان نگه داشتن گوشت در دست نخواهد بود، پس برای تشخیص این مورد می توانید گوشت را در دستتان بگیرید و کمی فشار دهید. گوشت سالم سفت است و قوام دارد، البته سختی بیش از اندازه نشان از ماندگی گوشت دارد که با لمس کردن قابل تشخیص است. تمیز بودن گوشت گوسفندی بسیار مهم است طوری که هیچ گونه کبودی و خون مردگی در آن نباشد و دارای قارچ زدگی و ضربه نباشد. وجود ذرات خارجی مشکوک نشان از فساد گوشت دارد. چربی روی گوشت نباید تیره باشد، بلکه باید صاف و سفید باشد و هیچ گونه حبابی نداشته باشد چون تیره بودن و حباب داشتن، کیفیت پایین گوشت را نشان می دهد و حتی ممکن است دچار فساد شده باشد.

ویژگی های گوشت گوسفندی سالم
ویژگی های گوشت گوسفندی سالم

ترک و شکاف نشانه گوشت فاسد

اگر گوشت گوسفندی روشن بود اما دارای شکاف هایی بود که اطرافش قهوه‌ای شده است، به احتمال زیاد فاسد است و یا کیفیت بسیار نامطلوبی دارد. این ترک ها ممکن است نشانه این باشد که گوشت مدت زیادی در قصابی مانده است و از کشتار آن چند روز گذشته است و یا در نگهداری درست آن کوتاهی شده است. در این حالت ممکن است حباب های ریزی روی چربی ها ببینید. خرید گوشت گوسفندی سالم بسیار مهم است از این رو آن را از مراکز معتبر باید خریداری کرد تا دارای رنگ آبی مهر بهداشت باشد، این گونه با خیال راحت قادر به خرید و مصرف آن خواهید بود . برای خرید گوشت گوسفندی سالم با شماره تماس های مندرج در سایت تماس حاصل فرمایید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

گوشت گوسفندی تازه و سالم
گوشت گوسفندی تازه و سالم

بوی طبیعی از ویژگی های گوشت گوسفندی تازه و سالم

دقت کنید که که در هنگام تهیه گوشت گوسفندی  بوی تعفن و بدی از گوشت به مشام نرسد چون در غیر این صورت  نشان از فساد دارد. هم چنین  دقت کنید در محلی که گوشت به استخوان وصل می شود بوی غیرطبیعی نداشته باشد. بوی گوشت باید طبیعی باشد و تازگی داشته باشد. بوی سرکه یا ترشیدگی خبر از فساد گوشت می دهد و ‌حتی ممکن است بوی مردار به مشام برسد. بوی گوشت فاسد به راحتی قابل تشخیص است و لازم نیست نگران این موضوع باشید. یکی دیگر از ویژگی های گوشت گوسفندی تازه و سالم ، نداشتن خراش و تورم در سطح خارجی می باشد. بنابراین با کمی توجه به ظاهر گوشت خواهید توانست گوست سالمی خریداری نمایید.

ویژگی های گوشت گوسفندی
ویژگی های گوشت گوسفندی

داشتن مهر و برچسب دامپزشکی 

یکی دیگر از عواملی که جز ویژگی های گوشت گوسفندی تازه و سالم می باشد، داشتن مهر و برچسب دامپزشکی می باشد و نشان می دهد این گوشت از کشتارگاه هایی که مورد تایید دامپزشکی است، تهیه شده است. هرگز گوشت گوسفندی که مهر دامپزشکی ندارد، خریداری نکنید زیرا ممکن است غیر بهداشتی باشد. در فروشگاه ها نیز با توجه به ظرفیتی که یخچال دارد باید گوشت درون آن قرار داده شود.

مطالب دیگر ما را از دست ندهید

مدت زمان بهترین دوره بارداری در گوسفند و گاو

تفاوت قوچ با گوسفند در چیست؟

روش های مناسب آماده سازی گوسفندان برای جفت گیری

اهمیت خرید گوشت گوسفندی سالم

گوشت قرمز گوسفندی از محبوبیت زیادی بین مردم برخوردار است و در بسیاری از غذاها از آن استفاده می شود . با توجه به این که این ماده غذایی یکی از اقلام ضروری است، بهداشت و سلامت آن از اهمیت بسیاری برخوردار است . گوشت گوسفندی موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و منبعی غنی از پروتئین است از این رو برای سلامتی بدن بسیار مفید است . هم چنین گوشت منبعی برای تامین آهن بدن است و در سبد غذایی کودکان نیز قرار می گیرد .

گوشت گوسفند سالم
گوشت گوسفند سالم

بسته بندی و تاریخ مصرف گوشت

بسته بندی گوشت باید تمیز باشد و هیچ گونه آسیبی ندیده باشد  . هم چنین درون بسته بندی نباید هوا وجود داشته باشد تا کاملا خشک باشد.  دقت کنید که درون بسته بندی قطرات آب نباشد که نشان از آبدار بودن گوشت است، زیرا آبدار بودن به شکل غیر طبیعی نشانه ای از کیفیت پایین و حتی فساد گوشت می باشد.

اگرچه یکی از ویژگی های گوشت گوسفندی تازه و سالم تاریخ مصرف آن است  اما به این موضوع نمی توان اعتماد کامل داشت زیرا نشانه اصلی فساد گوشت گوسفندی تغییر رنگ، بو و مزه است که باید دقت زیادی در این موارد داشت. گاهی قبل از اتمام تاریخ مصرف ممکن است گوشت گوسفندی فاسد شده باشد از این رو به ظاهر گوشت دقت زیادی کنید . از ویژگی های گوشت گوسفندی تازه و سالم این است که بسته بندی آن دارای مشخصاتی چون سن، جنس، وزن، میزان چربی و ... باشد و تاریخ کشتار و انجماد آن مشخص باشد، هم چنین نام و نشان فروشنده روی آن قید شده باشد و دارای مجوز از سازمان دامپزشکی باشد. در نظر داشته باشید قیمت دام زنده نیز در مرغوبیت گوشت آن تاثیر دارد. 

بسته بندی گوشت گوسفندی
بسته بندی گوشت گوسفندی

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

نظرات کاربران

به این صفحه امتیاز دهید
میانگین امتیاز کاربران | امتیاز 5 از 5 (از 31 رای)